Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření

Ekonomická situace ČR je poměrně dobrá, zaměstnavatelé navyšují mzdové ohodnocení nejlépe za posledních pár let. Zaměstnanci, kteří by si rádi našli novou práci, mají nejlepší příležitost ke změnám ve svém profesním životě.

Dobré kondice ekonomiky je možné využít i k tomu, aby zaměstnavatel navýšil svůj příspěvek na penzijní produkty, což se pozitivně promítne i do daní.

V budoucnu bude vlastní zajištění na penzi ještě důležitější

Vlastní zajištění na stáří je už v této době klíčové a finanční rozdíl v příjmu při odchodu do důchodu se díky němu daří mírnit. V dalších letech bude tato záležitost o poznání důležitější, podobný finanční přístup, při kterém se uplatní vlastní spoření, je ze strany státu daňově zvýhodněn. Do dalších finančních produktů, které stát podporuje, se dá zařadit i penzijní připojištění a doplňkové penzijní spoření.

Příspěvek, jenž pošle zaměstnanci zaměstnavatel na finanční produkty s podporou ze strany státu (včetně penzijních) je osvobozen od daní až do padesátitisícové výše za kalendářní rok. Když jsou splněny všechny legislativní podmínky, nejvyšší možná daňová výhoda nastává při měsíčním vkladu zaměstnavatele v hodnotě 4 166 Kč. Zaměstnavatelé sjednávají pro zaměstnance příspěvek na penzijní produkty v řadě smluv – kolektivní, pracovní nebo v takzvaných vnitřních předpisech. O daně se zaměstnanec starat nemusí.

Příjmy tohoto druhu se neuvádějí do přehledů o příjmech a výdajích a už vůbec ne do daňového přiznání. Vklad zaměstnance na konkrétní smlouvu o penzijním připojištění nebo doplňkovém penzijním spoření sníží daňový základ. Od základu daně lze odpočítat až čtyřiadvacet tisíc korun ročně, s tím, že se hodnotí až vlastní vklady na smlouvu nad dvanáctitisícový limit. Maximum možných daňových výhod získá zaměstnanec, jenž si sám spoří tři tisíce měsíčně a jeho zaměstnavatel mu každý měsíc přispěje 4 166 Kč.



Čtěte také

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Wüstenrot Spořicí účet: úroková sazba 1,2 procenta až do poloviny letních prázdnin