Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Kolik a jak spoří rodiče svým dětem? Aneb z rodného hnízda s penězi do začátku

Pomoci svým potomkům v začátcích jejich osobního života se dle Raiffeisen stavební spořitelny a výzkumné agentury SC&C vynasnaží snad každý rodič, a to vždy podle aktuálních ekonomických možností. Finanční prostředky jsou nejčastěji určeny na dlouhodobé stavební spoření.

Většina rodičů chce dětem přilepšit, liší se ale v zamýšlené částce

Aby jejich potomci měli nějaké peníze do začátku, si přece prakticky každý rodič, který žije v domácnosti s dětmi do šestadvaceti let věku. Každý desátý by jim takto nadělil půl milionu korun, v průměru by čeští rodiče přidali svým dětem „na cestu“ 310 tisícovek, mediánová částka je dvě stě tisíc. Žádné peníze by neposkytli rodiče jen zhruba v pěti procentech případů.

Prakticky každý pak odkládá peníze pro budoucnost svých potomků, v průměru jde o 1 200 korun měsíčně (medián je roven tisícovce). Ideální představa naspořené sumy se pak odvíjí i od příjmů členů rodiny, nejvyšší sumy naspoří lidé s čistým příjmem převyšujícím třicet tisíc korun měsíčně a obyvatelé Prahy.

Nejčastěji se rodiče uchylují ke stavebnímu spoření, uvedlo to hned 56 procent dotázaných. Spořicí účet v bance nebo investiční životní pojištění využívá 21, resp. 17 procent respondentů. Rodiče spoří i formou terminovaných vkladů nebo podílových fondů, podíl je však u těchto možností výrazně nižší. Podílové fondy využívá osm procent rodičů, terminované vklady dokonce pouhá tři procenta. Průzkum probíhal na vzorku 509 respondentů ve věku 25 až 49 roků.



Čtěte také

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně

marketing Každý pátý Čech nemá ušetřené peníze na nečekané vydání

marketing Wüstenrot prodloužil platnost výhodné nabídky týkající se spořicích účtů

marketing Každý měsíc možnost vložit nových až 300 000 Kč na 2 % p. a. na 6 měsíců

marketing Klienti RSTS mohou mít ke stavebnímu spoření až čtyři tisíce jako bonus

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady