Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Kolik a jak spoří rodiče svým dětem? Aneb z rodného hnízda s penězi do začátku

Pomoci svým potomkům v začátcích jejich osobního života se dle Raiffeisen stavební spořitelny a výzkumné agentury SC&C vynasnaží snad každý rodič, a to vždy podle aktuálních ekonomických možností. Finanční prostředky jsou nejčastěji určeny na dlouhodobé stavební spoření.

Většina rodičů chce dětem přilepšit, liší se ale v zamýšlené částce

Aby jejich potomci měli nějaké peníze do začátku, si přece prakticky každý rodič, který žije v domácnosti s dětmi do šestadvaceti let věku. Každý desátý by jim takto nadělil půl milionu korun, v průměru by čeští rodiče přidali svým dětem „na cestu“ 310 tisícovek, mediánová částka je dvě stě tisíc. Žádné peníze by neposkytli rodiče jen zhruba v pěti procentech případů.

Prakticky každý pak odkládá peníze pro budoucnost svých potomků, v průměru jde o 1 200 korun měsíčně (medián je roven tisícovce). Ideální představa naspořené sumy se pak odvíjí i od příjmů členů rodiny, nejvyšší sumy naspoří lidé s čistým příjmem převyšujícím třicet tisíc korun měsíčně a obyvatelé Prahy.

Nejčastěji se rodiče uchylují ke stavebnímu spoření, uvedlo to hned 56 procent dotázaných. Spořicí účet v bance nebo investiční životní pojištění využívá 21, resp. 17 procent respondentů. Rodiče spoří i formou terminovaných vkladů nebo podílových fondů, podíl je však u těchto možností výrazně nižší. Podílové fondy využívá osm procent rodičů, terminované vklady dokonce pouhá tři procenta. Průzkum probíhal na vzorku 509 respondentů ve věku 25 až 49 roků.



Čtěte také

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření

marketing Wüstenrot Spořicí účet: úroková sazba 1,2 procenta až do poloviny letních prázdnin

marketing Tři pětiny Čechů se považují za domácí kutily

marketing ČS nemovitostní fond i nadále mění své portfolio

marketing Wüstenrot od příštího roku navýší úroky u termínovaného vkladu