Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Otisk prstu bez problémů, ale čip pod kůži už Češi nechtějí

Novinky v bankovnictví jsou s rozšířením chytrých mobilních telefonů stále častější, využívá jich také více a více lidí. O tom, že je možné platit mobilem, ví dle průzkumu Raiffesenbank devět z deseti dotázaných.

Brzy bude možné využít i biometrických údajů, otisk prstu by přivítaly hned dvě třetiny oslovených. Implantování čipu pod kůži je také otázkou budoucnosti, lidem se však něco podobného vůbec nelíbí. Čtyři z pěti respondentů by něco podobného nechtělo ani vyzkoušet.

Mobilní aplikaci Raiffeisenbank využívá více než sto tisíc Čechů

Jak ukazuje nedávný průzkum společnosti Raiffeisenbank, Češi mají o nových technologiích v bankovnictví dobrý přehled. O tom, že je možné platit mobilním telefonem, ví devadesát procent oslovených, mobilní aplikaci Raiffeisenbank pak využívá na 110 tisíc klientů. Mít však neustále na paměti tolik potřebných hesel, se zdá prakticky nemožným. I proto někteří lidé používají stejné přihlašovací údaje pro různá webová rozhraní, čímž je ohroženo jejich bezpečí. V blízké budoucnosti by proto mohlo postačovat místo hesla ověření pomocí biometrických údajů – například otiskem prstu. Raiffeisenbank plánuje podobný systém uvést do provozu ještě během roku 2017.

Češi by pak uvítali i další novinky

Platbu mobilem by rádo zkusilo 71 procent dotázaných, něco podobného je však stále ve stadiu příprav. Další technologie však nebudí u tuzemských respondentů moc důvěry. O robotickém bankéři by uvažoval jen každý třetí dotázaný a implantování speciálního čipu pod kůži by rádo vyzkoušelo jen zhruba dvacet procent dotázaných. V budoucnu by mělo být možné využívat i speciální mobilní aplikaci, která sjednotí účty ve vícero českých bankách, něco podobného by potěšilo 71 % respondentů.



Čtěte také

marketing mBank přináší další odměny, nový klient si přijde až na 1 200 Kč, doporučení může vynést až tři tisíce korun

marketing Jak jsou na tom banky s mladými klienty?

marketing ČSOB a youtubeři pro bezpečný dětský online svět

marketing Klíčovým partnerem pro Národní divadlo bude po prázdninách Raiffeisenbank

marketing Česká pošta naváže úzkou spolupráci se skupinou ČSOB

marketing S Friends 24 se utrácí hlavně za potraviny a dárky, populární je i platba za společný drink

marketing FIO banka připravila nové hypoteční centrum

marketing V čem Češi chybují při správě rodinných financí?