Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Otisk prstu bez problémů, ale čip pod kůži už Češi nechtějí

Novinky v bankovnictví jsou s rozšířením chytrých mobilních telefonů stále častější, využívá jich také více a více lidí. O tom, že je možné platit mobilem, ví dle průzkumu Raiffesenbank devět z deseti dotázaných.

Brzy bude možné využít i biometrických údajů, otisk prstu by přivítaly hned dvě třetiny oslovených. Implantování čipu pod kůži je také otázkou budoucnosti, lidem se však něco podobného vůbec nelíbí. Čtyři z pěti respondentů by něco podobného nechtělo ani vyzkoušet.

Mobilní aplikaci Raiffeisenbank využívá více než sto tisíc Čechů

Jak ukazuje nedávný průzkum společnosti Raiffeisenbank, Češi mají o nových technologiích v bankovnictví dobrý přehled. O tom, že je možné platit mobilním telefonem, ví devadesát procent oslovených, mobilní aplikaci Raiffeisenbank pak využívá na 110 tisíc klientů. Mít však neustále na paměti tolik potřebných hesel, se zdá prakticky nemožným. I proto někteří lidé používají stejné přihlašovací údaje pro různá webová rozhraní, čímž je ohroženo jejich bezpečí. V blízké budoucnosti by proto mohlo postačovat místo hesla ověření pomocí biometrických údajů – například otiskem prstu. Raiffeisenbank plánuje podobný systém uvést do provozu ještě během roku 2017.

Češi by pak uvítali i další novinky

Platbu mobilem by rádo zkusilo 71 procent dotázaných, něco podobného je však stále ve stadiu příprav. Další technologie však nebudí u tuzemských respondentů moc důvěry. O robotickém bankéři by uvažoval jen každý třetí dotázaný a implantování speciálního čipu pod kůži by rádo vyzkoušelo jen zhruba dvacet procent dotázaných. V budoucnu by mělo být možné využívat i speciální mobilní aplikaci, která sjednotí účty ve vícero českých bankách, něco podobného by potěšilo 71 % respondentů.



Čtěte také

marketing Wüstenrot vylepšuje úrokovou sazbu na spořicím účtu s garancí až do konce příštího roku

marketing Běžný účet od CREDITAS úročí 1,5 % a základní služby nabízí zdarma

marketing Fio banka zavádí pásmové úročení a zvyšuje úrokové sazby

marketing Multibankovní aplikace Richee je tu pro všechny, připravila i svůj účet a kartu

marketing UniCredit Bank připravila zajímavou nabídku pro nováčky s U kontem a U kontem BUSINESS

marketing Fio banka se rozhodla navýšit úrokové sazby

marketing Běžný účet Tom, to je nová nabídka z dílny MONETA Money Bank

marketing Equa bank zvýhodňuje svůj spořicí účet, nyní je úrok na hranici 1 % p. a.