Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Úraz na sjezdovce se může prodražit, a to nejen účtenkou za lékařské výlohy

Jak ukázal průzkum NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu, během jarních prázdnin se dostane na hory celých 57 procent lyžařů. Více lidí na sjezdovce ale znamená i vyšší riziko nehody, někdy končící i vážným úrazem. Škody z odpovědnosti se pak počítají na miliony korun, na vině je zejména vysoká rychlost.

Vážných zranění je stále více, dochází k nim hlavně na rizikových místech

Nejčastěji je problémem nezvladatelná rychlost. Mnoho lyžařů si ale způsobí úraz i tak, že zastaví pod hranou sjezdovky a pro řadu dalších prostě nebudou dost dobře vidět. Rozjet se od kraje sjezdovky bez rozhlédnutí je také častým důvodem nehod. Díky tomu, že lyže a snowboardy jsou stále rychlejší, dochází i k vážnějším úrazům. S tím jdou ruku v ruce i výdaje za následnou lékařskou péči. Pojišťovny řeší nejrozsáhlejší škody v souvislostech s pojištěním odpovědnosti, které je běžně součástí cestovního pojištění na lyže. Vyplatí se proto stanovit adekvátní limit na pozdější léčebné výlohy, radno není zapomenout ani na odpovídající asistenční služby.

Češi, kteří tráví dovolenou na sjezdovce v zahraničí, jsou vystaveni dalšímu riziku – lékařská péče je třeba v Rakousku velice drahá, vzlet helikoptéry může přijít i na sto tisíc korun. Účastníci nehody také klasicky podávají předběžné žaloby, o tom, kdo je viník, rozhodne až následně soud. Bolestné zraněného nebo ušlý zisk mohou růst do statisíců. Modelový případ? Klientka, která v Itálii srazila další lyžařku a v důsledku toho došlo ke zlomenině krčku a holení kosti. Celkové léčebné výlohy tvořily více než osm set tisíc korun, ale celková vyplacená škoda z pojištění odpovědnosti byla ještě vyšší. Jen právní zastoupení se s náklady vyšplhalo takřka ke sto tisícům korun, ušlý zisk zraněné přišel na půl milionu, bolestné bylo vyčísleno na 143 tisíc.



Čtěte také

marketing Zimní sezona začíná, Slavia pojišťovna připravila balíček Zima

marketing Direct pojišťovna přináší novinku, pojištění hodnoty ojetého vozu

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb

marketing Klienti ERV Evropské nahlašují devět z deseti škod přes internet

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí možnost sjednání životního pojištění i přes internet

marketing Pojištění na cesty do zahraničí využívá devět z deseti Čechů, důležitá je srozumitelnost nabídky

marketing Zájem o cestování roste, každý čtvrtý cestovatel si sjednává celoroční pojištění

marketing Životní pojištění a riziko trvalé invalidity by mělo jít ideálně ruku v ruce