Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Úraz na sjezdovce se může prodražit, a to nejen účtenkou za lékařské výlohy

Jak ukázal průzkum NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu, během jarních prázdnin se dostane na hory celých 57 procent lyžařů. Více lidí na sjezdovce ale znamená i vyšší riziko nehody, někdy končící i vážným úrazem. Škody z odpovědnosti se pak počítají na miliony korun, na vině je zejména vysoká rychlost.

Vážných zranění je stále více, dochází k nim hlavně na rizikových místech

Nejčastěji je problémem nezvladatelná rychlost. Mnoho lyžařů si ale způsobí úraz i tak, že zastaví pod hranou sjezdovky a pro řadu dalších prostě nebudou dost dobře vidět. Rozjet se od kraje sjezdovky bez rozhlédnutí je také častým důvodem nehod. Díky tomu, že lyže a snowboardy jsou stále rychlejší, dochází i k vážnějším úrazům. S tím jdou ruku v ruce i výdaje za následnou lékařskou péči. Pojišťovny řeší nejrozsáhlejší škody v souvislostech s pojištěním odpovědnosti, které je běžně součástí cestovního pojištění na lyže. Vyplatí se proto stanovit adekvátní limit na pozdější léčebné výlohy, radno není zapomenout ani na odpovídající asistenční služby.

Češi, kteří tráví dovolenou na sjezdovce v zahraničí, jsou vystaveni dalšímu riziku – lékařská péče je třeba v Rakousku velice drahá, vzlet helikoptéry může přijít i na sto tisíc korun. Účastníci nehody také klasicky podávají předběžné žaloby, o tom, kdo je viník, rozhodne až následně soud. Bolestné zraněného nebo ušlý zisk mohou růst do statisíců. Modelový případ? Klientka, která v Itálii srazila další lyžařku a v důsledku toho došlo ke zlomenině krčku a holení kosti. Celkové léčebné výlohy tvořily více než osm set tisíc korun, ale celková vyplacená škoda z pojištění odpovědnosti byla ještě vyšší. Jen právní zastoupení se s náklady vyšplhalo takřka ke sto tisícům korun, ušlý zisk zraněné přišel na půl milionu, bolestné bylo vyčísleno na 143 tisíc.



Čtěte také

marketing Co je ještě pracovní úraz? A jak posoudit zranění mimo pracoviště nebo pracovní dobu?

marketing Pokud vyrazíte brzy do zahraničí, nezapomínejte na cestovní pojistku

marketing PetExpert: vůbec poprvé v ČR je možné přes internet pojistit psy a kočky

marketing Zpětné prodloužení záruky není pro český start-up žádným problémem

marketing Co dělat, když dojde ke střetu se zvěří? Bude stačit povinné ručení?

marketing Jaro přináší vyšší riziko ze strany živlů, což si žádá dobře pojištěnou domácnost

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí dvojnásobné plnění při onemocněních, kde je viníkem klíště

marketing NN Životní pojišťovna zaznamenala velký úspěch v podobě ocenění Czech Superbrands 2018