Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

Okřídlené úsloví hovoří o tom, že kdo šetří, má za tři. Češi si ale delší dobu již nespoří pro strýčka Příhodu. Dokumentuje to i průzkum agentury NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu. Většina lidí má totiž úspory jen ve výši několika tisícovek.

Nenadálé výdaje dokáží hodně zamávat rodinnými financemi

Rozbité auto nebo pračka, vyhazov z práce. To je jen pár modelových příkladů, při nichž dochází k finanční ztrátě a potenciální hrozbě pro rodinný rozpočet. Podstatná část Čechů se ale na podobné situace nepřipravuje, rovných 39 % dotázaných totiž nemá naspořeno větší sumu, než je deset tisíc korun. Dalších 9 % pak má připraveno méně než dvacet tisícovek. Podle doporučení odborníků je však zapotřebí finanční polštář odpovídající výši tří měsíčních příjmů.

Část lidí se domnívá, že si nemůže dovolit odkládat stranou část peněz, jiní mají obavu, že o finance střádané postupně na bankovním účtu mohou přijít. U stavebního spoření však je zákonem garantované pojištění vkladu až do výše sta tisíc eur (resp. jeho ekvivalentu v korunách). Není tak nutné střádat jen kvůli nečekaným výdajům, ale například i na penzi, případně také do budoucna dětem. RSTS připravila na spořicí smlouvu pro děti a mladé do pětadvaceti let akční nabídku platnou do konce letošního června. Přinejmenším po celé období vázací lhůty nově sjednané dohody, což je šest roků, budou vklady úročeny se sazbou půl druhého procenta ročně.



Čtěte také

marketing Každý pátý Čech nemá ušetřené peníze na nečekané vydání

marketing Wüstenrot prodloužil platnost výhodné nabídky týkající se spořicích účtů

marketing Každý měsíc možnost vložit nových až 300 000 Kč na 2 % p. a. na 6 měsíců

marketing Klienti RSTS mohou mít ke stavebnímu spoření až čtyři tisíce jako bonus

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty