Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi mají problém se splácením půjček

Češi mají již několik let problém se splácením půjček, alespoň jednou za dobu pojištění hradí Pojišťovna České spořitelny splátky za každého třicátého klienta. Nejkritičtější z pohledu (ne)schopnosti splácet půjčky byl rok 2013, letos se situace mírně zlepšuje. Pojišťovna za klienty nejčastěji hradí pravidelné splátky v době dlouhodobé pracovní neschopnosti.

„Pojištění schopnosti splácet k nějakému typu půjčky (kromě produktů, u kterých je pojištění povinné) si sjedná pouze jeden klient ze tří,“ upozorňuje na neopatrnost klientů Petr Kohoutek, ředitel úseku pojištění Pojišťovny České spořitelny. „Přitom každý třicátý pojištěný se za dobu splácení dostane do platebních nesnází. Klient a jeho blízcí se nemusí bát, že přijdou o střechu nad hlavou, pojišťovna za ně uhradí i milionové dluhy.“

Pojišťovna České spořitelny nejčastěji za klienty hradí splátky v době jejich dlouhodobé pracovní neschopnosti, v průměru za jednoho klienta zaplatí 10 300 Kč. Nejvíce peněz pojišťovna vydá při jednorázovém doplacení dluhu ve chvíli, kdy klient zemře, a to v průměru 103 000 Kč za jednoho klienta. Pojišťovna v roce 2013 uhradila 214 700 000 Kč za 11 000 klientů, v letošním roce překročení těchto čísel neočekává. Pojištění schopnosti splácet je součástí různých typů úvěrů, hypoték, kreditních karet a Osobního účtu České spořitelny. Klienti mohou v základních variantách získat pojištění pro případ smrti z jakýchkoliv příčin, invalidity 3. stupně a pojištění pracovní neschopnosti, v rozšířeném krytí také pojištění případné ztráty zaměstnání. Sjednaná pojistná částka odpovídá výši dluhu, popřípadě výši měsíční splátky půjčky.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP