Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Téměř 60 % zaměstnanců by souhlasilo se zveřejněním všech platů ve firmě, kde pracují

Svobodné firmy vytvářejí prostředí, které lidem umožní, aby se sami motivovali. Jejich hlavními znaky jsou decentralizace a transparentnost v rozhodování o zásadních věcech, dialog se zaměstnanci a také zodpovědnost každého pracovníka. Mezi firmami, které se o tento princip snaží, je např. Google, IKEA, Heureka, Etnetera.

Jedním z bodů, které se ve svobodné firmě uplatňují, je mimo jiné i zveřejnění platů všech zaměstnanců (buď v rámci oddělení, nebo v celé firmě). Právě tohoto tématu se týkal jeden z posledních průzkumů agentury STEM/MARK, která se sama snaží jít touto „svobodnou cestou“.

Jak ukazují výsledky výzkumu, ve svobodné firmě by chtěly pracovat 2/3 zaměstnanců, více jsou tomu otevření vysokoškolsky vzdělaní a státní zaměstnancl.
Platy ostatních kolegů ve firmě nebo v oddělení zajímají celkem 3/5 zaměstnanců. Podobný je i podíl těch, kteří by se zveřejněním platů souhlasili.

stem01

 

Pro zveřejnění platů hovoří zejména to, že by mohlo přispět ke spravedlivějšímu hodnocení a odměňování. Zajímavé je také porovnání sebe s ostatními a transparentnost odměňování (to deklarují častěji vysokoškoláci a lidé s osobním příjmem nad 20 tisíc Kč). Dalšími důvody pro, které zaměstnanci zmínili, byla zvědavost, ale i snaha zlepšit svou práci, být lépe motivován.

stem02

 
Pro polovinu zaměstnanců, kteří nesouhlasí se zveřejněním platů ve firmě, je důvodem hlavně to, že se obávají vyvolání napětí, sporů a závisti. Třetina odmítajících zveřejnění se domnívá, že výše platu je čistě soukromá věc a nikomu do toho nic není.

Výzkum realizovala agentura STEM/MARK na reprezentativním vzorku online populace ve věku 15-59 let. Na toto téma byli dotazováni pouze zaměstnanci, vzorek respondentů byl N=283. Internetové šetření proběhlo na Českém národním panelu (ČNP) v červnu 2014.

 



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?