Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Až 70 % lidí by bez příjmu nevydrželo ani 3 měsíce. Nejvíce ohroženi jsou mladí

Téměř 2/3 lidí nepokryjí při výpadku pravidelného příjmu své výdaje a závazky déle než 3 měsíce, říká průzkum BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Nejvíce ohrožení jsou mladí, z nichž by zhruba polovina vydržela s financemi maximálně 1 měsíc. V mezinárodním srovnání jsou na tom mladí Češi hůře než Rakušané (16 %), Maďaři (36 %) nebo Rumuni (41 %) ale lépe než Bulhaři (56 %).

Celková zadluženost našich domácností činila v polovině minulého roku 2,23 bilionu korun. A meziročně tato částka narostla zhruba o 8,5 procenta. Dobrým znamením ale je skutečnost, že objem pojištění osobních úvěrů vzrostl ve stejném období o 7 % a hypotečních úvěrů dokonce o 15 %.

Až 70 % Čechů, dle průzkumu BNP Paribas Cardif Pojišťovny, nepokryje své výdaje a závazky déle než 3 měsíce, pokud přijdou o svůj pravidelný příjem. A 36 % s rezervou nevydrží ani měsíc, 90 % Čechů pak finance vyčerpá za 6 až 12 měsíců,“ říká Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
Průzkum dále uvádí, že nejvíce ohroženou skupinou jsou mladí lidé ve věku 18 – 25 let, z nichž by až 50 % vystačilo s financemi maximálně 1 měsíc. Mezi mladými jsou na tom lépe v Rakousku, kde by uvedený čas nevystačily finance 16 %, ale naopak hůře jsou na tom mladí Bulhaři, z nichž by nevyšlo celých 56 %. Před Čechy se dokonce dostali i mladí Slováci (43 %).

Z pojištění schopnosti splácet úvěr se za několik let stala téměř standardní součást úvěrů

„Sledujeme nárůst již několik let a je to jednoznačně známka toho, že Češi se vůči svým závazkům chovají stále zodpovědněji. Například u hypoték zaznamenáváme dnes, že si toto pojištění sjednává již každý druhý klient, u osobních půjček je tento podíl ještě vyšší,“ říká Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Výpadek pravidelných příjmů ohrožující splátky úvěru nastává především v případě dlouhodobé pracovní neschopnosti. Chrání ale i v případě trvalé invalidity a pochopitelně i úmrtí, které nejsou tak častými případy, ale mají fatální důsledky pro rodinu a pozůstalé, včetně schopnosti splácet závazky. „Úplnou novinku na trhu máme od dubna u pojištění schopnosti splácet, nově poskytujeme důležitou podporu i při ošetřování člena rodiny pojištěného,“ doplňuje Martin Steiner.



Čtěte také

marketing Kampaň „Někde tam jsou“ od Kooperativy

marketing Otázky a odpovědi kolem pojištění schopnosti splácet a pojištění kybernetických rizik

marketing Pojišťovna VZP přináší klientům vylepšené pojištění Fénix

marketing Invalidita třetího stupně a dvojnásobné plnění, to je novinka pojištění FLEXI RISK

marketing Ke slovu se hlásí CUBIQ. Pojištění věcí, na nichž vám záleží, a to kompletně přes internet

marketing Zimní sezona začíná, Slavia pojišťovna připravila balíček Zima

marketing Direct pojišťovna přináší novinku, pojištění hodnoty ojetého vozu

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb