Rubriky


Náš tip

Nabídka práce v bance
Vybírej z volných míst v oboru bankovnictví a finance na DobraPrace.cz




Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

Bouřky, krupobití, blesky, v krajním případě i povodně, záplavy či jiné přírodní pohromy dokáží nejen majitelům nemovitostí způsobit škody v řádech desítek tisíc až po milióny korun. Jak postupovat, když ke škodě dojde, a co dělat, pokud přijdu o veškeré dokumenty a nejsem si jist, u jaké pojišťovny mám majetek pojištěn?

V případě živelné pohromy se může stát, že živnostník či podnikatel přijde opravdu o veškerý svůj majetek včetně notebooku a jeho zálohy, dokladů, účetních dokumentů, pojistných smluv a dalších materiálů potřebných k nahlášení škody. V takovém případě je možné využít povinné účetní doklady jako je účetní uzávěrka, výroční zpráva či daňové přiznání, které po požádání obdrží na FÚ. Pokud ani tyto dokumenty nejsou k dispozici, pomůže s vyčíslením škod zkušený likvidátor, u složitějších či speciálních případů lze využít znalce z příslušného oboru.

„Jestliže si nejste jisti, jak a kde jste vlastně pojištěni, postačí vám znát vaše rodné číslo. Na základě toho jsou pak pojišťovnou dohledatelné veškeré pojistné smlouvy, případně vám i sdělí, zda jste pojištěn právě u dané pojišťovny,“ radí Petr Schütz, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.

Pokud se chcete vyvarovat právě této situaci, můžete si vytvořit tzv. KPZ neboli krabičku poslední záchrany, kam uložíte veškeré důležité dokumenty včetně pojistných smluv. Pro případ povodní či záplav je můžete vložit do voděodolné schránky. Dalším možným způsobem je zapsat si veškerá čísla pojistných smluv, SPZ vašeho automobilu, číslo občanského a řidičského průkazu do mobilního zařízení.

V neposlední řadě nezapomínejte ani na aktualizaci vaší pojistné smlouvy. Díky inflaci a růstu ceny nemovitostí starší ceny spadnou do podpojištěnosti a v případě totální škody byste nemuseli dostat ani 50 % z pojistné částky. Slavia pojišťovna proto nevědoucím klientům alespoň 1x do roka zavolá a upozorní na kontrolu pojistky. Zároveň poskytuje svým klientům tzv. indexaci, díky které se vyřeší samo navýšení hodnoty v důsledku růstu cen stavebních prací či inflace.



Čtěte také

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP

marketing Až 70 % lidí by bez příjmu nevydrželo ani 3 měsíce. Nejvíce ohroženi jsou mladí

marketing Kampaň „Někde tam jsou“ od Kooperativy