Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Česká spořitelna slaví své 190. narozeniny

Pod názvem Schraňovací pokladnice pro hlavní město Prahu a pro Čechy zahájila Česká spořitelna svou činnost 12. února 1825, v den narozenin císaře Františka I. Vznikla podle vzoru tehdejší Erste Oesterreichisches Spar-Casse ve Vídni; v roce 2000, kdy se mateřskou společností spořitelny stala Erste Bank, se tak symbolicky vrátila ke svým kořenům.

Samotná myšlenka založit spořitelnu pro nejchudší vrstvy, tedy naučit je myslet do budoucna a starat se o své prostředky, byla na začátku 19. století zcela revoluční. Není náhoda, že se symbolem spořitelny stala včela. Je totiž ztělesněním hesla spořitelnictví, které zní: Pracuj, střádej, rozmnožuj. Spořitelna, kostel, hospoda a škola, to byla zásadní místa v obci, kde se lidé setkávali a mohli řešit své životní radosti i strasti. Zároveň to bylo také velké poslání.

“Pokud tehdy spořitelna něco vydělala, investovala to zpět do rozvoje své hlavní činnosti. Když zůstalo ještě víc, podporovala prospěšné aktivity v obci: školy, umění, sport a charitu. Naší mecenášské tradice jsme si dobře vědomi a dlouhodobě ji udržujeme a rozvíjíme. Myšlenka odpovědnosti vůči společnosti se jako zlatá nit táhne vším, co děláme,” řekl Pavel Kysilka, předseda představenstva České spořitelny.

Za dvě stovky let dospěla banka v moderní finanční instituci, která je leaderem českého trhu v mnoha oblastech: jako první začala vydávat platební karty, zprovoznila bankomat, přímé bankovnictví (telefonní, internetové) či první klientskou telefonní linku a nastartovala a rozhýbala trh s hypotékami. Během let získala Česká spořitelna za své produkty a služby mnoho prestižních ocenění. Dlouhodobě obhajuje titul Nejdůvěryhodnější banka v soutěži Fincentrum Banka roku a poněkolikáté dostala ocenění Banka roku, které udílí časopis The Banker. Lidé s hendikepem ji také vybrali za Banku bez bariér roku 2014.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?