
Google Grants pomáhají neziskovým organizacím v různých situacích, ať už se jedná o získání finančních příspěvků, nábor dobrovolníků či zvýšení povědomí o činnosti organizace a jejím poslání. Neziskovky v rámci Google Grants obdrží bezplatnou reklamu ve vyhledávání pomocí služby Google AdWords až do výše 10 000 $ měsíčně.
Informace a přihlašovací formulář jsou pro zájemce k dispozici na stránce www.google.cz/grants (formulář zde).
Na českém trhu byla doposud dvakrát za rok vyhlašována tematická kola, v rámci kterých byla vybrána minimálně desítka organizací. Program je teď otevřený pro všechny organizace z České republiky, které splňují podmínky programu (část Způsobilost), přičemž těmi hlavními jsou: aktuální a platný status charitativní organizace podle definice charitativní organizace v ČR a fungující webové stránky s relevantním obsahem.
“V průběhu těch třech let jsme zjistili, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj, a proto jsme pracovali na tom, abychom mohli tuto možnost nabídnout všem. Už teď vidíme velmi hezké příklady využití online technologií v jejich činnostia jsme si jistí, že otevření programu jejich počet určitě několikanásobně zvýší,” říká Martina Laresová, marketingová manažerka českého Googlu.
Doposud byly Google Grants uděleny 55 českým organizacím v pěti kolech:
- kolo – Lepší přístup k informacím (10 organizací)
- kolo – Inovativní řešení problémů (10 organizací)
- kolo – Osobní nebo profesní růst (10 organizací)
- kolo – Kultura, vzdělávání a města (10 organizací)
- kolo – Podpora a rozvoj vzdělávání (15 organizací vzhledem k velkému zájmu a velmi vysoké kvalitě projektů)
Jednou z neziskových vzdělávacích organizací, která Google Grants využívá, je i Khanova škola, která motivuje k návštěvě svých virtuálních kurzů pro děti na YouTube. Její koordinátorka Markéta Matějíčková říká: “Náš web je pro děti, studenty, rodiče i učitele, a aby jim mohl sloužit, musí se
o něm dozvědět. Program Google Grants nám pomáhá posouvat se od snů k reálným výsledkům. Díky AdWords jsme navíc byli schopni získat ten nejcennější kapitál – skvělé lidi, kteří s námi sdílí naše vize a pomáhají nám je realizovat.”
Program Google Grants pomáhá více než 4 000 neziskovým organizacím na celém světě propagovat jejich webové stránky prostřednictvím inzerce na stránkách Google a umožňuje jim tak dosáhnout vytyčených cílů. V České republice program Google Grants (google.cz/grants) nabízí českým neziskovým organizacím grant ve formě reklamy ve vyhledávání Google. Nárok na Google Grants má každá nezisková organizace nebo projekt, který splňuje předepsané podmínky daného kola. Byl spuštěn v roce 2009 a v současné době jej využívá několik desítek neziskových organizací.
Účastníci v programu Google Grants získají bezplatnou inzerci AdWords ve Vyhledávači Google. Vytvářejí a spravují účty AdWords podobně jako platící inzerenti, ale vztahují se na ně následující omezení:
- Denní rozpočet je nastaven na 329 $, což odpovídá přibližně 10 000 $ na měsíc
- Maximální cena za proklik (CPC) je 2 $
- K dispozici jsou pouze kampaně s cílením na klíčová slova
- Zobrazí se pouze ve Vyhledávání Google
- K dispozici jsou pouze textové reklamy