Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Méně lidí si kryje svá životní rizika

Lebka

Obchodní výsledky členů České asociace pojišťoven (ČAP) za rok 2010 potvrzují výrazný růst objemu trhu. Celkové předepsané pojistné se zvýšilo oproti předchozímu roku o 8 %. Současně však meziročně poklesl počet uzavřených smluv v životním pojištění o 1,3 %. Z celkového nárůstu 19,2 % v předepsaném pojistném u životního pojištění je pouze 1,9 % z oblasti běžně placeného pojistného.

Předepsané pojistné v oblasti pojištění motorových vozidel se snížilo o 6,2 %.
Růst předpisu u životního pojištění s běžně placeným pojistným se zpomalil v porovnání s předchozím rokem. V roce 2010 se zvýšil pouze o necelá 2 %. Rozdíl se projevil zejména v porovnání objemu nové obchodní produkce v životním pojištění o +9,4% a poklesem počtu smluv o téměř 90 tisíc.

„Tato čísla jasně dokládají, že sice roste absolutní částka pojistné ochrany jednotlivce, ale část klientů stávající smlouvy pravděpodobně vypovídá ve prospěch sjednání nových nebo smlouvy ruší úplně“ říká Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP a dodává: „Nenavyšuje se tedy absolutní počet osob se zajištěním životních rizik.“
Ve stagnaci se ocitlo neživotní pojištění. Předepsané pojistné v loňském roce mírně pokleslo (-0,2 %), a to zejména díky pojištění motorových vozidel. Do pojištění odpovědnosti z provozu vozidla přibylo bezmála 100 tis. vozidel (+1,5%), pokles na předepsaném pojistném je však téměř 7%. „Tento nepoměr je výsledkem tvrdého konkurenčního prostředí a z toho vyplývajícího cenového boje o zákazníka“, konstatuje Tomáš Síkora a zároveň varuje: „Tlak motoristů na nízkou cenu tak ve finále ovlivňuje především u havarijního pojištění i sjednaný rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb. Pojištění pak při likvidaci pojistné události mohou být překvapeni nízkým rozsahem plnění nebo služeb.“

Téměř beze změny vypadá situace v podnikatelském pojištění ve srovnání s předchozím rokem. Výrazný úbytek smluv o 2,4% a lehký nárůst předpisu koresponduje s hospodářským děním v uplynulých letech. „Podnikatelé, kteří si obhájili svou pozici na trhu v době ekonomické krize, se chovají obezřetněji a více se chrání proti případným rizikům“, chválí Tomáš Síkora tuzemské podnikatele.

Z hlediska rozdělení podílů na trhu si drží stabilní postavení finanční skupina Generali PPF Holding (31,6% – Česká pojišťovna, a.s., Generali pojišťovna a.s, ČP Zdraví a.s.) i skupina VIG (30,7% – Kooperativa pojišťovna, a.s., Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. a Pojišťovna České spořitelny, a.s.). Výrazný posun je patrný u Komerční pojišťovny a Pojišťovny České spořitelny. Do první sedmičky se dostaly zejména díky úspěšnému prodeji produktů s jednorázově placeným pojistným.



Čtěte také

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Brzká návratnost a díky chytrým sítím brzy možná i komunitní sdílení. Šest důvodů, proč se vyplatí pořídit si fotovoltaiku

marketing Dopady inflace a jak chránit úspory

marketing Cestování do zahraničí: Kdy mám nárok na náhradu škody v případě pozitivního testu?

marketing ČSOB přináší další zvýhodnění pro seniory

marketing Účet ve Fio bance si nově založíte z mobilu

marketing Wüstenrot oznamuje detaily odkladu splátek v souvislosti s koronavirovou pandemií

marketing Jak vyplnit daňové přiznání za rok 2018