Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Osm dobrých tipů, jak nenaletět internetovému obchodu

Nakupovat dárky pod stromeček po internetu je snadné a ušetří se díky němu spoustu času, zboží přijde poštou nebo doručovací společností až domů, není nutné stát ve frontě u kasy. Jsou tu ale i určité problémy, které se mohou při nakupování online objevit a na něž si je třeba dát dobrý pozor. Zboží může mít jiný vzhled než na foto, obtížná může být i případná reklamace. Jak tedy nepřijít zkrátka?

Dejte na reference, obchodníka si opravdu pečlivě prověřte

Pověst rozhoduje, takže nebude od věci se dobře informovat o prodejci. Díky internetu se o něm dá zjistit prakticky vše, včetně negativních referencí. Stačí Facebook, kde se nedá negativní recenze nijak smazat. Důležité je prověřit i další údaje – funguje email uvedený na webu obchodu jako kontakt? Chybí u vystaveného předmětu podstatné údaje?

Opatrnosti není nikdy nazbyt ani při platbě. Právě platba kartou přes internet jako jediná možnost nákupu může být známkou podvodu. Nejlepší možností je objednávat si zboží na dobírku, samozřejmě pokud je to možné. Při převzetí je nutné zkontrolovat zásilku, a to neprodleně. Případné poškození okamžitě hlásit, po několika hodinách od převzetí se bude jen těžko dokazovat, že si zboží nějakým způsobem nepoškodil sám zákazník.

Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do dvou týdnů

Nákupy přes internet se řídí jasným pravidlem, od kupní smlouvy je možné odstoupit bez udání důvodu, a to až ve čtrnáctidenní lhůtě. Zboží musí být samozřejmě nepoškozené, ve stejné lhůtě pak musí obchodník vrátit zákazníkovi peníze. Odstoupení by mělo být v každém případě v písemné formě.

Online prodej má stejná pravidla, i když nakupuje zákazník například prostřednictvím sociálních sítí. Čtrnáctidenní lhůta platí tedy nejen v případě nákupu přes klasický e-shop. Odstoupení od smlouvy však má určité výjimky, neplatí pro časopisy nebo hudební nahrávky, ale ani tehdy, když byl narušen původní obal. Totéž platí u obnošených věcí.

Pokud uplatní zákazník reklamaci kvůli závadě, na vyřízení má prodejce třicet dnů. Pokud k tomu nedojde, automaticky je možné od kupní smlouvy odstoupit. Pokud se stejná vada u výrobku projeví opakovaně, nakupující zákazník má právo na vrácení peněz. V případě potřeby je vhodné se obrátit na ČOI nebo právníka, někteří obchodníci totiž mohou proces reklamace úmyslně zhatit.



Čtěte také

marketing Díky chytrému platebnímu terminálu budou mít neziskové organizace jednodušší správu veřejných sbírek

marketing Důchodci a daňové přiznání: podrobný přehled všech náležitostí a povinností

marketing Nezajištěné předměty ve střešním boxu můžou dopadnout špatně

marketing ČSOB Penzijko, dynamické fondy mohou slavit úspěch i za rok 2017

marketing Senioři vydají třetinu penze na bydlení, pomocnou ruku nabízí státní příspěvek

marketing Banka CREDITAS připravila navýšení úrokových sazeb u spořicí produktů

marketing Miléniálové si na nedostatek peněz nestěžují, dvě třetiny z nich mají vše, po čem touží

marketing Užitečné rady, které zajistí, že na Vánoce nepřijdete zbytečně o peníze