Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Podle většiny lidí by děti měly jít z domu, až budou mít vlastní příjem

Odchod z rodného domu do „svého“ je pro mladé lidi start do nového života a současně obrovská výzva. Kdy by k tomuto důležitému kroku ale mělo dojít? Podle průzkumu z dílny Raiffeisen stavební spořitelny si Češi myslí, že v osmnácti letech je na tohle ještě moc brzy. Nejlepší možnost přichází ve chvíli, kdy má potomek svůj vlastní příjem a je tak soběstačný.

Doba přeje těm, kteří odcházejí od rodičů trochu později

Do dospělého života se dnešní mladí příliš nehrnou, a to z mnoha různých důvodů. Odejít z domova už v osmnácti letech je příliš brzy, míní tak i většina dotazovaných napříč věkovým i společenským spektrem. S odchodem dětí v osmnácti nesouhlasí polovina dotázaných, dalších 24 procent je o tom z větší míry přesvědčených. V této otázce mají poměrně jasno ženy (79 %), muži ale souhlasí pouze ve třiceti procentech případů. Obecně, náklady na bydlení jsou v některých regionech poměrně vysoké a osamostatnit je tak poněkud těžší.

Jak celou záležitost vnímají ti, jichž se toto téma bezprostředně týká? Dotazovaní respondenti mladší 29 let se k odchodu z domova v osmnácti letech stavějí spíše negativně. Třetina s tímto názorem radikálně nesouhlasí, naopak o něco starší lidé (30 až 44 let věku) už projevují nesouhlas jen v devatenácti procentech případů.

I mladí lidé však souhlasí s tím, že nejvhodnější doba k opuštění rodného hnízda je poté, co si najdou práci a začnou sami vydělávat peníze. V kategorii do devětadvaceti let se s touto myšlenkou ztotožňuje plných 62 procent z nich.



Čtěte také

marketing Půjčka ProBydlení, sloužící k pořízení družstevního bydlení, je nyní standardem v nabídce produktů

marketing V českých domácnostech vadí nejvíce hluk od sousedů

marketing Wüstenrot hypoteční banka se nechystá zvedat úroky u hypoték

marketing Wüstenrot přichází s nabídkou hypoték bez poplatku

marketing Vlastní bydlení je pro mladé příliš nákladné, tento názor sdílí většina Čechů

marketing Budete refinancovat hypotéku? Může se výrazně změnit splátka, vše si dobře promyslete

marketing Na dostupnost hypoték bude mít velmi vliv omezení LTV a dofinancování úvěru z jiných cizích zdrojů

marketing Česká spořitelna snižuje úrokové sazby hypoték, stala se také číslem jedna na trhu