Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Podle většiny lidí by děti měly jít z domu, až budou mít vlastní příjem

Odchod z rodného domu do „svého“ je pro mladé lidi start do nového života a současně obrovská výzva. Kdy by k tomuto důležitému kroku ale mělo dojít? Podle průzkumu z dílny Raiffeisen stavební spořitelny si Češi myslí, že v osmnácti letech je na tohle ještě moc brzy. Nejlepší možnost přichází ve chvíli, kdy má potomek svůj vlastní příjem a je tak soběstačný.

Doba přeje těm, kteří odcházejí od rodičů trochu později

Do dospělého života se dnešní mladí příliš nehrnou, a to z mnoha různých důvodů. Odejít z domova už v osmnácti letech je příliš brzy, míní tak i většina dotazovaných napříč věkovým i společenským spektrem. S odchodem dětí v osmnácti nesouhlasí polovina dotázaných, dalších 24 procent je o tom z větší míry přesvědčených. V této otázce mají poměrně jasno ženy (79 %), muži ale souhlasí pouze ve třiceti procentech případů. Obecně, náklady na bydlení jsou v některých regionech poměrně vysoké a osamostatnit je tak poněkud těžší.

Jak celou záležitost vnímají ti, jichž se toto téma bezprostředně týká? Dotazovaní respondenti mladší 29 let se k odchodu z domova v osmnácti letech stavějí spíše negativně. Třetina s tímto názorem radikálně nesouhlasí, naopak o něco starší lidé (30 až 44 let věku) už projevují nesouhlas jen v devatenácti procentech případů.

I mladí lidé však souhlasí s tím, že nejvhodnější doba k opuštění rodného hnízda je poté, co si najdou práci a začnou sami vydělávat peníze. V kategorii do devětadvaceti let se s touto myšlenkou ztotožňuje plných 62 procent z nich.



Čtěte také

marketing U hypoték se mění daňové výhody

marketing Od října se chystají přísnější pravidla pro žadatele o hypoteční úvěry – čeho všeho se změny dotknou?

marketing Nemovitosti jsou drahé, zpřísnění hypoték zlevnění nepřinese. Názor lidí tlumočí průzkum Wüstenrot

marketing Tipy, jak sjednat zajímavější hypotéku i v době, kdy úroky na trhu rostou

marketing Wüstenrot nabízí nákup nemovitosti bez nervů se schválenou Hypotékou dopředu

marketing Jak ukazuje průzkum Wüstenrot, hypotéku splácí každý sedmý Čech, obvykle napůl s partnerem

marketing Wüstenrot prodlužuje hypoteční poplatkové prázdniny

marketing Wüstenrot přináší zajímavější podmínky pro hypoteční úvěry na chaty a chalupy