Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Roste počet firem, které vyplácejí třináctý plat, odměny s koncem roku dostává 57 % zaměstnanců

V současné době význam benefitních složek na našem velmi konkurenčním pracovním trhu stoupá. Stále více zaměstnavatelů je nabízí s cílem získat zájem perspektivních uchazečů o práci, ale také udržet ty stávající. A právě třinácté platy a různé typy vánočních odměn patří mezi nejoblíbenější benefity, kterými zaměstnavatelé zpříjemňují konec roku.

Proto se listopadová anketa na stránkách Profesia.cz zaměřila právě na zjištění, kolik procent lidí na přilepšení tohoto typu opravdu „dosáhne“. Nějaký typ benefitu, ať už finančního nebo nefinančního charakteru, dostává podle tohoto průzkumu 57 % zaměstnanců, třináctého platu se dočká 37 %.

Třináctý plat jako motivační prostředek

„Podobné průzkumy děláme opakovaně, takže máme zajímavá data, která dokazují, že ochota firem vyplácet třinácté platy velmi úzce souvisí s ekonomickou kondicí hospodářství,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz. „Určitý posun v současné době nastal v tom, že na tento typ benefitu dosáhne stále větší množství zaměstnanců na středních a nižších pozicích.“

Jak se tedy měnil v průběhu let počet firem, které poskytovaly třinácté platy? Zatímco v roce 2008 dostala třináctý plat podle údajů Profesia.cz a Platy.cz čtvrtina lidí, v roce 2011 se zhoršením hospodářské situace jejich počet klesl na pouhých 16 % a v roce 2013 dokonce už jen 8 %. Situace se začala měnit v roce 2014, kdy 13. platy přiznala desetina respondentů. Jak je zřejmé, v letošním roce se situace zlepšila nad úroveň roku 2008, neboť 37 % lidí uvedlo, že tento typ bonusu jejich zaměstnavatel poskytuje.



Čtěte také

marketing Daňové přiznání musejí podávat i nekteří zaměstnanci

marketing Co se změní v odvodech a daních v roce 2019

marketing Vlastní by či sázka na družstvo? Jaké jsou klady a zápory obou možností?

marketing MONETA Money Bank přináší pojízdný bankomat, jenž je světovou raritou

marketing Díky chytrému platebnímu terminálu budou mít neziskové organizace jednodušší správu veřejných sbírek

marketing Důchodci a daňové přiznání: podrobný přehled všech náležitostí a povinností

marketing Nezajištěné předměty ve střešním boxu můžou dopadnout špatně

marketing ČSOB Penzijko, dynamické fondy mohou slavit úspěch i za rok 2017