Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jak si během Vánoc odpočinout od práce

Kdo si chce užít vánoční svátky s čistou hlavou bez myšlenek na práci, měl by do konce týdne stihnout vyřídit vše důležité. „Ideální je skončit všechny rozdělané úkoly před začátkem svátků a do nového roku vstoupit s čistým stolem. Jinak hrozí, že člověk vánoční svátky stráví s myšlenkami na to, co v práci nestihl,“ radí Tomáš Surka, ředitel personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Letošní vánoční svátky nejsou moc dlouhé, lidé si většinou užijí týdenní volno. Pokud je to možné, hodí se dovolenou prodloužit alespoň o pár dnů. Čím delší volno, tím více si pracovníci odpočinou. „V některých firmách mají celotýdenní odstávku výroby, jinde se normálně i mezi Vánocemi a Silvestrem pracuje,“ uvádí Tomáš Surka.

Na přání reagovat až v lednu

Mnoho lidí zůstává v kontaktu s kolegy a klienty prostřednictvím mobilu a e-mailu i během vánočních svátků. Provoz ve firmách je však většinou hodně klidný, takže se nestává, že by byli lidé „bombardováni“ zprávami a pracovními požadavky. S výjimkou různých přání do nového roku. „Ani na ty není nutné odpovídat hned. Myslím, že to každý pochopí, když na přání odpovíte až na začátku ledna,“ myslí si Tomáš Surka, ředitel personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Nepodlehnout nákupní horečce

Platí, že čím více ztratí během dovolené zaměstnanec kontakt se svou prací, tím lépe si odpočine. Chybou by však bylo podléhat v průběhu vánočních svátků pokračující nákupní horečce. V takovém případě by Vánoce mohly mít opačný efekt. Pracovník by se do práce po svátcích vrátil spíše unavený než odpočatý.

Po návratu z vánoční dovolené by mělo být prvním pracovním krokem určení priorit a cílů na první dny v práci. „Při vyřizování e-mailů je dobré nejprve promazat nedůležité zprávy, které přišly do schránky. Jedná se o ty, které nevyžadují odpovědi, informační a propagační e-maily. Zároveň pracovník takto získá přehled o odesílatelích e-mailů a pak je podle důležitosti začne vyřizovat,“ radí Tomáš Surka. Je vhodné nejprve odpovědět klientům a až po vyřízení urgentních záležitostí začít věnovat čas dalším činnostem, dokud se zaměstnanec nedostane do běžného pracovního režimu.



Čtěte také

marketing Daňové přiznání musejí podávat i nekteří zaměstnanci

marketing Co se změní v odvodech a daních v roce 2019

marketing Vlastní by či sázka na družstvo? Jaké jsou klady a zápory obou možností?

marketing MONETA Money Bank přináší pojízdný bankomat, jenž je světovou raritou

marketing Díky chytrému platebnímu terminálu budou mít neziskové organizace jednodušší správu veřejných sbírek

marketing Důchodci a daňové přiznání: podrobný přehled všech náležitostí a povinností

marketing Nezajištěné předměty ve střešním boxu můžou dopadnout špatně

marketing ČSOB Penzijko, dynamické fondy mohou slavit úspěch i za rok 2017