Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Objednávky na dobírku jsou stále oblíbené, ale online platby rychle rostou

Češi milují online nakupování, ale i když si zboží vyberou na internetu, tak ho často zaplatí jako ve dvacátém století. Nejrozšířenější platební metodou je totiž dobírka nebo platba při převzetí zboží na prodejně. To jsou hlavní způsoby plateb téměř pro 65 % českých zákazníků, kteří nakupují na internetu.

Třicet procent transakcí jde přes rychlé on-line platby, tedy on-line platbu kartou a platební tlačítka napojená přímo na banky, kdy zákazník jen jednoduše klikne a následně autorizuje platbu. Zbývajících cca 5 % se dělí mezi standardní bankovní převod a další platební metody. Vyplývá to z údajů předního zprostředkovatele online plateb v České republice, společnosti PayU.

Za posledních sedm let přitom Češi udělali velký posun, dobírkou tehdy platilo přes devadesát procent lidí, kteří si pořídili nákup přes internet. Tím jsme se blížili více Rumunsku, kde je takto vysoký podíl plateb na dobírku i nyní. Naopak v zemích západní Evropy nebo v USA dobírka již téměř neexistuje a převažují v nich on-line platby kartou a rychlé on-line bankovní převody přes takzvaná bankovní tlačítka.

Průměrná výše objednávky, kterou čeští zákazníci zaplatí online, je v průměru zhruba o 13 % vyšší než u objednávek na dobírku nebo u objednávek s osobním odběrem. Průměrná výše transakce u objednávek placených online je v České republice 1300 Kč, což je zhruba dvakrát více než v Polsku, ale o 900 Kč méně než průměrná objednávka v Maďarsku a o 500 Kč méně než v Rumunsku.

„Přes vysoký podíl plateb na dobírku můžeme českého zákazníka považovat za progresivního. Podíl moderních metod placení i objem peněz, které přes ně proudí, totiž rychle roste a lidé v ně mají stále větší důvěru. Ta postupně sílí i s tím, jak se na internet přesouvají nová odvětví. Po nákupech elektroniky, hraček a dalších běžných věcí, si v poslední době stále více lidí zvyká na internetu kupovat i věci, pro které si donedávna chodili převážně do kamenných prodejen. Příkladem může být oblečení nebo potraviny,“ říká Barbora Tyllová, country managerka pro Česko i Slovensko společnosti PayU.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?