
Díky skřítkům se Poštovní spořitelně podařil rekord. Komunikační kampaň této společnosti, která jako svého maskota prezentovala skupinu pohádkových skřítků, se skutečně vydařila. Jednoduché, levné a transparentní půjčky, které skřítci v červeném nabízejí, dokázaly nalákat největší počet zájemců v historii společnosti.
Snadná zapamatovatelnost, špičkové propojení se značkou
Jak uvádí průzkum společnosti Ipsos, který si Poštovní spořitelna nechala zpracovat, jsou největšími výhodami celé reklamní kampaně její jednoduchá zapamatovatelnost a dobré propojení se značkou. Kampaň, která byla spuštěna na jaře 2016, zaznamenalo nějakým způsobem na dvě třetiny dotázaných. Televizní spot vidělo na 64 % lidí, většina jej shledala jako poutavý a zábavný. Neklienti České spořitelny (tedy ti, kteří nemají osobní účet ERA) podali v právě uplynulém roce více než trojnásobek žádostí oproti statistikám za rok 2015. V říjnu 2016 se dokonce podařilo překonat měsíční rekord v počtu zájemců u poštovní půjčky. Během jarních měsíců roku 2016 se podařilo zdvojnásobit počet poskytnutých úvěrů v porovnání s jarem 2015.
Výhodou této půjčky je i vysoká dostupnost. Úroky začínají na hranici 5,7 procenta a sjednat si ji můžete vlastně na každé pobočce Poštovní spořitelny, nevyjímaje samozřejmě i Českou poštu. Právě sem přišlo v jarní části kampaně o 68 % lidí více než za rok 2015, v listopadu činil nárůst celých 54 procent. Díky kampani se podařilo prorazit i ve světě online půjček. Během podzimních měsíců činil meziroční nárůst zájmu o půjčky sjednané z pohodlí domova o celých 189 procent.
Během kampaně se podařilo uspět i s nabídkou dalších produktů, mimo jiné šlo o spořicí účty, pojištění nebo úvěry na bydlení. Konsolidací stávajících úvěrů dosáhnou klienti Poštovní spořitelny na úrokovou sazbu 5,7 % ročně, převedené půjčky však musí dosáhnout úhrnné hodnoty nejméně 50 tisíc korun. Půjčku je možné si sjednat na všech pobočkách České pošty, ve Finančních centrech, ale samozřejmě i prostřednictvím internetu.