Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Co dělat, když dojde ke střetu se zvěří? Bude stačit povinné ručení?

Střety se zvěří na tuzemských komunikacích jsou koloritem podzimu, ale jak ukazuje i statistika, ve stejné nebo vyšší míře k nim dochází i během jarních měsíců. Hlavně během podvečera a noci zvířata přebíhají silnici, což je často stojí život a poškodí při tom i vozidlo, které je srazilo.

Hodně řidičů se spoléhá na povinné ručení, podobné případy ale spadají pod havarijní pojištění nebo připojištění k povinnému ručení, situace tak není jednoduchá.

Havarijní pojištění se v ČR bohužel dost zanedbává

Mnoho řidičů na havarijní pojištění zapomíná. Další si jej pak sjednají, ale ne v rozsahu, jenž kryje případnou srážku se zvěří. Tuzemské motoristy zajímá hlavně riziko odcizení nebo působení živlů. Mnozí věří v to, že na poslední chvíli před zvířetem uhnou. Pokud ale dojde ke střetu v rychlosti přesahující padesát kilometrů v hodině, zvíře nejspíše prorazí přední sklo a může těžce zranit i posádku auta.

Průměrná škoda při srážce se zvěří je zhruba třicetitisícová, pokud jde o dražší nebo novější vůz, je celková škoda i mnohem vyšší. Nejčastější jsou střety s divokými prasaty a srnkami, ale také zajíci. V některých případech nesou část viny i hospodářská zvířata. Pokud se už smůla lepí na paty takovým způsobem, že řidiči opravdu srazí zvíře, je třeba zachovat klid. Když se vše obešlo bez zranění, na místo nehody patří výstražný trojúhelník, je také třeba zavolat policejní hlídku.

Odvoz mrtvého zvířete obstará myslivec, jenž může sepsat protokol pro účely pojišťoven. Důležitá je také důkladná fotodokumentace, kterou by měl zajistit klient pojišťovny sám, policisté je totiž automaticky nepředávají. Na zvíře není radno sahat, může přenášet nakažlivé nemoci nebo v případě, že je poraněné, tak i ublížit na zdraví. Pozor na pytláctví, které je trestným činem a může skončit i u soudu!



Čtěte také

marketing PetExpert: vůbec poprvé v ČR je možné přes internet pojistit psy a kočky

marketing Zpětné prodloužení záruky není pro český start-up žádným problémem

marketing Jaro přináší vyšší riziko ze strany živlů, což si žádá dobře pojištěnou domácnost

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí dvojnásobné plnění při onemocněních, kde je viníkem klíště

marketing NN Životní pojišťovna zaznamenala velký úspěch v podobě ocenění Czech Superbrands 2018

marketing Fotografii tachometru pošle jednoduše přes aplikaci skoro polovina klientů Allianz

marketing Rizikové pojištění FLEXI RISK oslovilo už více než tisíc lidí, zejména pak řidiče z povolání

marketing Férové autopojištění Allianz operující s ujetými kilometry je oblíbené, využilo jej přes 120 tisíc řidičů