Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Klienti jsou s poradci převážně spokojeni

Nový zákon o spotřebitelském úvěru, který vešel v platnost prvního prosince loňského roku, změnil ve světě financí mnohé. Spotřebitelé jsou lépe chráněni, poskytovatelé půjček se musí na trhu chovat mimořádně obezřetně. Nutností je díky legislativní změně i vysoká odbornost osobních finančních poradců. A jak ukázal průzkum společnosti Wüstenrot, čeští spotřebitelé jsou s jejich pomocí velmi spokojeni.

Pokud bychom známkovali jako ve škole, šest poradců z deseti by prospělo s vyznamenáním.

Od prosince je nutná kvalifikační zkouška

Náročná zkouška, která prokáže profesní způsobilost. Přesně to přináší již zmíněný nový zákon. V něm se totiž jasně píše, že odpovědnost za platební schopnosti klienta nese hlavně vypůjčitel. I proto je důležité mít velmi profesionální personál, to platí jak pro banky, tak pro nebankovní firmy, které se orientují na poskytování úvěrů.
„Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení,“ říká o celé problematice Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot.

Díky poradcům mohou klienti uspořit velké množství času, snad jediná výtka, která jim byla směřována, je nedostatek fantazie v hledání nových možností. Za jedna – nebo přinejhorším za dvě – přesně tak známkovalo celých 62,5 % respondentů. Trojku dala finančním poradcům zhruba čtvrtina lidí, s dostatečnou přišla asi desetina dotázaných. Celých šest procent pak udělilo nejhorší možné hodnocení. Průzkum ukázal, že mladí lidé bývají poměrně nespokojení. S pětkou přišli nejčastěji lidé do 26 let, naopak ve věkové kategorii 40+ bylo nejvíce spokojených respondentů.

Úspora času uvedena ve čtyřech pětinách případů

Jako nejčastější plus finančního poradce byla uváděna úspora času v ohledu řešení finančních otázek, podobnou zkušenost uvedlo 83 procent dotázaných. Najít jiné řešení nebo umění efektivně zhodnotit neočekávanou záležitost? S tím už byl podle průzkumu problém, od trojky dolů hodnotila finanční poradce plná polovina dotazovaných.
A jaký mají klienti ze svých finančních poradců pocit? Hodnocení v tomto směru bylo také poměrně pozitivní. Jednička přišla ke slovu u čtvrtiny dotázaných, nedostatečné hodnocení vystavilo „jen“ devět procent lidí. Propadákem jsou finanční poradci nejčastěji u velmi mladých lidí nebo penzistů, osoby ve středním věku jsou zpravidla spokojené. Většina lidí (celých 56 procent) také uvedlo, že cítili snahu o dlouhodobější spolupráci, nikoliv jen pokus vnutit jednorázově nějaký konkrétní produkt.

Jak vlastně průzkum probíhal?

Průzkum finanční skupiny Wüstenrot byl zadán společnosti Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal po internetu, dotazníky byly vyplňovány v říjnu 2016. Celkem se zúčastnilo na 800 respondentů z různých věkových i sociálních skupin.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky