Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Nemovitosti jsou drahé, zpřísnění hypoték zlevnění nepřinese. Názor lidí tlumočí průzkum Wüstenrot

Jak ukazuje nejnovější průzkum finanční skupiny Wüstenrot, zájemci o byty nebo domy míní, že ceny nemovitostí jsou příliš vysoko. Přiměřené přijdou jen patnácti procentům respondentů.

Podle více než třetiny dotázaných pak změna pravidel pro poskytování hypoték ceny bydlení nebude nijak zvláště měnit.

Byty zdražují rekordním tempem, zklidnění trhu podle mnohých nepřijde

Hodnota bytů narostla za poslední čtyři roky skoro o polovinu a tempo zdražování je stále vysoké. Názor 83 % Čechů, kteří chtějí v brzké době pořídit nemovitost, je jasný – ceny jsou příliš vysoko. O přiměřené hodnotě pak hovoří patnáct procent dotázaných, zbylé procento si dovede představit i vyšší cenovky. Od října bude platit nové pravidlo pro získání hypoték. Banky si musí dávat pozor, aby objem půjček pro jednoho klienta nepřevýšil hodnotu devíti jeho ročních čistých příjmů a měsíční splátky nebudou výš, než 45 % čistého příjmu domácnosti. Na hypotéku v podobě, jakou by potřebovali, nedosáhne na 48 % zájemců o nemovitost. Třináct procent z nich proto podá žádost o hypoteční úvěr ještě před říjnem letošního roku.

Osmadvacet procent respondentů předpokládá jisté zlevnění na trhu, zdražení čeká o osm procent lidí více. Zbytek dotázaných (tedy opět 36 %) se domnívá, že proměny hypotečního trhu nebudou mít zásadní vliv. Pokud jde o názory v regionech, nejméně se zdražování obávají rezidenti Prahy a blízkého okolí, naopak ve zbytku republiky jsou obavy ohledně zvyšování cen o něco častější, čekají je dvě pětiny respondentů. Samotný průzkum se uskutečnil mezi 3. a 9. červencem letošního roku, agentura Ipsos si vybrala celkem 525 respondentů, kteří se chystají v blízké době koupit či rekonstruovat nemovitost.



Čtěte také

marketing Tipy, jak sjednat zajímavější hypotéku i v době, kdy úroky na trhu rostou

marketing Wüstenrot nabízí nákup nemovitosti bez nervů se schválenou Hypotékou dopředu

marketing Jak ukazuje průzkum Wüstenrot, hypotéku splácí každý sedmý Čech, obvykle napůl s partnerem

marketing Wüstenrot prodlužuje hypoteční poplatkové prázdniny

marketing Wüstenrot přináší zajímavější podmínky pro hypoteční úvěry na chaty a chalupy

marketing Wüstenrot připravil zajímavější nabídku hypotéky na výstavbu

marketing Češi nevidí budoucnost růžově, nadpoloviční většina počítá s více než tříprocentním úrokem u hypoték

marketing Wüstenrot tlačí dolů hypoteční úrokové sazby