Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

V únoru 2018 vstupuje v platnost takzvaná otcovská dovolená

Díky novelizaci zákona o nemocenském pojištění vzniká nová (tzv. otcovská) dávka, litera zákona nabyde právní moci s prvním únorem příštího roku. Otcové proto budou moci využít po narození dítěte týden dovolené navíc. Žádost o tuto dávku lze podávat až od prvního dne platnosti zákona.

Počítá se ale s tím, že lze žádat až do šesti týdnů od porodu. To znamená, že zpětně mohou žádat otcové dětí narozených od 21. prosince 2017.

Rovných sedmdesát procent vyměřovacího základu z výdělku

Otcovská dovolená bude novou dávkou, která se vyplácí z nemocenského pojištění. Novopečeným tatínkům přibude na konto 70 procent vyměřovacího základu z výdělku. Nástup na tuto variantu rodičovské dovolené bude možná až do šesti týdnů od porodu, týden se musí vyčerpat vcelku bez přerušení. V ČR ročně přijde na svět zhruba sto tisíc dětí.

A kdo má na dovolenou nárok? Může to být muž i žena, kteří převezmou dítě do vlastní péče díky verdiktu příslušných orgánů. Dítě pak nesmí být starší sedmi let věku. Otcem dítěte je pak z právního hlediska ten, kdo je v matrice uveden jakožto otec. Dovolenou lze využít pouze jednou, a to i v případech, kdy se například narodí dvojčata. Platí však i v případech, kdy bude matka, dítě nebo oba dočasně umístěni ze zdravotních důvodů v nemocnici i poté, kdy by měli být standardně propuštěni domů.



Čtěte také

marketing RSTS rozbíhá soutěž o zlaté cihličky za více než půl milionu korun

marketing Taylor Wessing rozebírá téma konce pojistné smlouvy bez nejmenších problémů

marketing Banka Creditas přináší novinku, All-in-one banking propojí více účtů najednou

marketing Raiffeisenbank slaví čtvrtstoletí a rozdává mobilní telefony…

marketing Členové APEK připravili varování kvůli podvodné SMS

marketing Nepodali jste daňové přiznání včas? Nebo máte na svém kontě nedoplacenou daň? Podívejte se na možné sankce

marketing ČSOB Penzijní společnost spravuje více než padesát miliard korun, se spořením se hlásí i mladší ročníky

marketing ČSOB připravila pro své klienty nový komunikační kanál skrze aplikaci WhatsApp