Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Vánoce jsou pryč a dluhy zůstaly? Začíná vzdělávací televizní seriál „Aby dluhy nebolely“ za podpory České spořitelny

Vzdělávat občany proti zadlužování bude od 6. ledna nový pořad na ČT2 „Aby dluhy nebolely“. Vysílat se bude každý pátek po 26 týdnů. Podle Poradny při finanční tísni se od roku 2009 objevuje nejvíce prvokontaktů dlužníků vždy v lednu až březnu, což  souvisí se zadlužováním lidí během Vánoc. Nový seriál, který podporuje Česká spořitelna, má pomoci tento trend zvrátit a poskytnout lidem srozumitelné informace
i varování.

„V našich průzkumech se opakovaně potvrdilo, že veřejnost očekává finanční vzdělávání primárně od bank. Méně pak od škol a rodiny. Proto jsme sáhli po populárně-naučné formě seriálu. Věříme, že může pomoci jako prevence lidem, kteří jsou ohroženi velkým zadlužením a dluhovou pastí,“ vysvětluje Klára Gajdušková, ředitelka úseku firemní komunikace České spořitelny.

Seriál „Aby dluhy nebolely“ bude diváky zábavnou formou postupně seznamovat s různými tematickými oblastmi – od problematiky agresivní reklamy přes včasné rozpoznání nástrah nevýhodného úvěru až k úvěrovým podvodům či řešení formou exekuce. Poradí také například, na jaké instituce se mohou lidé v případě hrozícího předlužení obrátit a jak si nejlépe nastavit splátkový kalendář.

Ve vybraných dílech bude účinkovat ombudsmanka České spořitelny Naďa Borková Gallová nebo ředitel Poradny při finanční tísni David Šmejkal, kteří divákům vysvětlí základní principy jednání finančních ústavů, rozdíly mezi výhodnými a nevýhodnými finančními produkty na trhu či způsoby, jak je možné vyřešit neúnosné zadlužení.
Seriál „Aby dluhy nebolely“ poběží od ledna do června 2012 každý pátek. Po odvysílání bude seriál k dispozici také ke stažení na webových stránkách České spořitelny.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky