
Provident Financial po devatenácti letech podstatně inovuje celou svoji produktovou nabídku a vizuální identitu. Cílí také na úplně nové skupiny zákazníků, kteří bývali dosud doménou bank. Nové produkty začíná Provident nabízet tento týden a aby jejich prodej podpořil, bude je Provident nabízet na zkoušku až do 4. října zcela zdarma.
„Protože trh i chování zákazníků se mění, přišli jsme i my se změnou. Ponechali jsme to, co mají zákazníci rádi, a připravili jsme novinky. Základem naší nabídky zůstává půjčka se službou obchodního zástupce. K té nyní přibývají rychlé půjčky přes účet, ale za výrazně lepších podmínek a s vyššími částkami. Naše úroková sazba bude nyní začínat na 6,9%, čímž jsme vykročili vstříc segmentu bankovních půjček,“ uvedl generální ředitel českého Providentu Petr Šaštinský.
Půjčky od Providentu si tedy zachovávají své tradiční hodnoty, jako jsou garance ceny nebo splátkové prázdniny, které oceňují nejen klienti, ale také mimovládní organizace, jako velice vstřícné. Zároveň ale budou nové produkty konkurovat sazbami a podmínkami bankám. „Banky za několik posledních let výrazně snížily kritéria a oslovují i klienty z nebankovních firem. Je to naše odpověď na tuto jejich strategii,“ vysvětlil P. Šaštinský.
Provident rozdělil své nové půjčky na modrou na účet a zelenou v hotovosti. Půjčku na účet obdrží zákazník nejbližší pracovní den. Pokud bude chtít hotovost, přiveze mu ji obchodní zástupce domů během několika hodin, a to i o víkendu. Půjčit si bude možné až 130 tisíc s úrokem od 6,9%. Jak je u Providentu dobrým zvykem, zůstávají garance celkové ceny a splátkové prázdniny. V případě nesnází tak mohou klienti určitý počet splátek odložit bez sankcí a mají jistotu, že nepřeplatí ani o korunu dohodnuté závazky. Jistotou je u Providentu také spolehlivé prověření úvěruschopnosti, protože je členem Bankovního a nebankovního úvěrového registru.
Nové produkty také reflektují i poslední změny v legislativě. Parlament před několika týdny schválil nový zákon o spotřebitelském úvěru, který umožní podnikat jenom firmám s licencí od České národní banky. Zákon bude plně účinný od prosince a Provident zažádá o licenci ještě tento rok.
Český Provident se zároveň připravuje na vstup do online půjčování. Podobný způsob již mateřská skupina úspěšně používá v jiných zemích. „Je to otázka několika měsíců, kdy přineseme plně digitalizovaný produkt také českým zákazníkům a završíme tak transformaci byznysu po téměř 20 letém působení na trhu,“ řekl Petr Šaštinský.
Provident s novými produkty spojil i kompletní rebranding. Pryč jsou červená a modrá, které firma používala od svého vstupu na český trh v roce 1997. Reklamním materiálům teď budou vévodit světle modrá a zelená. Silnou pozici také dostaly jednoduché piktogramy, které podtrhují jednoduchost a srozumitelnost nabízených služeb. Dlouhodobý komunikační koncept pro nové produkty bude pod názvem Půjčka s úsměvem. Rebranding se netýká pouze české pobočky, ale postupně se přebarvuje všech 13 zemí, kde tato britská firma působí.