Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Allianz nevyžaduje roční frekvenci plateb pojistného

Protože jde o zvyk, lidé nejčastěji platí pojištění auta, domácnosti nebo čehokoliv jiného vždy jednou ročně. Navzdory tomu, jiné poplatky, spojené s naším každodenním životem, se platí zcela běžně měsíčně. Se stejnou frekvencí pak chodí i mzda od zaměstnavatele nebo se platí zdravotní pojištění. Allianz pojišťovna proto s měsíční platbou nemá žádný problém, pojistné si lze rozdělit do dvanácti plateb po dobu celého kalendářního roku – a to vše s nulovou přirážkou.

Měsíční frekvence plateb je zajímavá nabídka

„Před sto lety musely pojišťovny kalkulovat platby ročně,“ dodává k tématu ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny Martin Podávka. „Neměly počítače, neznaly automatizovaný platební styk, a tak vysoký počet platebních operací by za rok prostě nezvládly. V posledních letech se ale situace změnila. Finanční částky hlídají počítačové programy a není proto nejmenší důvod neumožnit měsíční platbu. Ani měsíční platba s přirážkami, oproti roční, nedává smysl. Za co by tedy měly ty přirážky být?“

Je možné argumentovat tím, že klienti s měsíční frekvencí plateb mohou být o něco rizikovějšími než ti, kteří zvolí jednu roční platbu. Pokud je však pojištění sjednáváno jen kvůli tomu, aby se připravil pojišťovací podvod, klient bude chtít zpočátku platit jen málo. Není však důvod potrestat a priori všechny klienty, kterým by vyhovovalo měsíční placení pojistného. Něčím podobným se zmíněný problém nevyřeší, pojišťovna naopak nechává platit za pojišťovací podvody i slušné klienty.

Sankce za měsíční platby s automatizovanými platbami pomalu mizí, naopak – dokonce by mělo být brzy možné dostat za něco podobného i slevu. Problém je ale jinde, inkaso nebo SIPO stojí peníze a každý měsíc se jistě nevyplatí dávat takto peníze navíc. Je však pravděpodobné, že příští generace si bude při zmínce o roční platbě za pojistné spíše soucitně ťukat na čelo.



Čtěte také

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb

marketing Klienti ERV Evropské nahlašují devět z deseti škod přes internet

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí možnost sjednání životního pojištění i přes internet

marketing Pojištění na cesty do zahraničí využívá devět z deseti Čechů, důležitá je srozumitelnost nabídky

marketing Zájem o cestování roste, každý čtvrtý cestovatel si sjednává celoroční pojištění

marketing Životní pojištění a riziko trvalé invalidity by mělo jít ideálně ruku v ruce

marketing Pozor na euforii z dovolené, za volantem by mohla přijít draho

marketing Pozor na výluky z pojištění u sportů, pojišťovna neřeší automaticky vše