Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Penzijní připojištění ČSOB dosáhlo zajímavého zhodnocení

Penzijní připojištění ČSOB v Transformovaném fondu Stabilita získalo v minulém kalendářním roce zhodnocení ve výši 0,7 procenta. V ČR je přitom běžný dokonce záporný úrok, i proto je podobný výsledek poměrně vzácný.

A co za ním stojí? Investice nejen do českých státních dluhopisů, ale také do těch bankovních či korporátních.

Existuje hned několik možností volby

„Těší mě, že jsme zhodnotili peníze našich klientů, kteří stále využívají původní penzijní připojištění i v době extrémně nízkých či dokonce záporných úrokových sazeb. Pozitivně také vnímáme velký nárůst nových klientů v doplňkovém penzijním spoření i přestup klientů do tohoto produktu z původního penzijního připojištění. Klienti si mohou aktivně volit svou investiční strategii, dle toho, jak chtějí investovat a kolik chtějí v budoucnu získat. Mají na výběr z několika fondů – konzervativní, garantovaný, vyvážený nebo dynamický. U posledního zmiňovaného fondu jsme dosáhli od počátku jeho fungování, tj. za 4 roky, zhodnocení 17,92 %. Pokud si klient nechce vybírat konkrétní fond, může nechat Penzijní společnost investovat za sebe prostřednictvím strategie životního cyklu,“ dodává Marie Zemanová, generální ředitelka ČSOB Penzijní společnosti.

Strategie životního cyklu převádí finance v rámci účastnických fondů podle věku klienta. U mladších ročníku se investuje do dynamického typu fondu s potenciálně zajímavým výnosem a delším horizontem investice. Když se naopak přiblíží penze, větší zastoupení získává konzervativní fond s dlouhodobějším horizontem. Původní penzijní připojištění je kvalitním spořicím produktem, který pomůže se zajištěním na stáří. V roce 2013, kdy proběhla poslední dílčí důchodová reforma, již není možný podpis smlouvy pro nové klienty – produkt je k dispozici jen těm stávajícím.



Čtěte také

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření