Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

Do světa investic se zapojuje 37 % Čechů ve věku 25 až 55 roků. Typicky si oblíbili podílové fondy, akcie nebo také nemovitosti. Měsíčně investují v průměru tři tisícikoruny. Nejčastěji se k investicím uchylují muži s VŠ vzděláním a příjmem mezi 30 a 40 tisíci korunami.

Výnos pak nejčastěji směřuje na pokrytí životních nákladů po odchodu do důchodu, na koupi bydlení nebo cestování. Ukázal to průzkum agentury Ipsos, který si objednala Raiffeisenbank.

Pravidelné investice hrají v českých domácnostech prim

Nejčastější jsou investice do podílových fondů (38 % lidí) nebo nemovitostí (29 %). Češi investují pravidelně (67 % dotázaných), a to nejčastěji měsíčně (82 % respondentů, kteří pravidelně investují), průměrně jde zhruba o tři tisíce korun. 22 procent lidí investuje do akcií, méně pak do drahých kovů (14 %) nebo dluhopisů (11 %). Necelá desetina lidí je pak zaujata kryptoměnami.

Takřšpu polovina dotázaných by pak výnos ze svého investování využilo pro důchod, na bydlení a cestování by pak myslelo 38, resp. 35 %. Čtvrtina respondentů myslí na své potomky, resp. vnoučata a jejich osobní finanční rezervu, pětina by si zase pořídila auto. Výnosy z investic by využili hlavně lidé mezi 45 a 55 lety věku, osoby s VŠ vzděláním chtějí takto investovat do bydlení. Dvě pětiny těch, kteří si spoří, také investuje – mnoho lidí ale mezi podobným jednáním nespatřuje žádný rozdíl. Průzkum proběhl během měsíce května, zúčastnilo se ho více než 800 lidí ve věku 25 až 55 roků s měsíčním příjmem nad 15 tisíc korun.



Čtěte také

marketing Klienti RSTS mohou mít ke stavebnímu spoření až čtyři tisíce jako bonus

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření