Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi nemají na nenadálé výdaje a příliš nerozumí světu financí

České domácnosti se nezadlužují zbytečně a ze svého měsíčního příjmu uhradí všechny důležité položky. Jak však naznačují průzkumy skupiny ČSOB, mnoho lidí dělá ve vztahu ke svým financím zásadní chyby. Například, až polovina domácností v ČR by nezvládla uhradit nenadálý výdaj vyšší než deset tisíc korun.

Finanční gramotnost navíc není téma jen pro dospělé, děti mají svůj vlastní rozpočet už od první třídy díky kapesnému. Právě děti se však chtějí dozvědět o problematice více, odborníci ČSOB proto chodí i do škol a pořádají přednášky na toto téma.

Asi třetina lidí byla v uplynulém roce v mínusu

Třiadevadesát procent českých domácností bezproblémově uhradí náklady na jídlo nebo oblečení. Na druhou stranu, asi třetina rodin byla v minulém roce finančně v mínusu, čtvrtina by pak nevydržela při náhlém výpadku příjmů ani celý jeden měsíc. Děti na sezeních ve školách přiznávají, že o hospodaření s penězi mnoho nevědí – přitom většina rodičů tvrdí, že se své potomky snaží v této oblasti lecčemus naučit. Třetina dospělých pak má za to, že finanční gramotnost má dětem vštípit hlavně škola.

Právě díky tomu se objevil projekt Finanční vzdělávání ČSOB pro školy. Bankéři tráví čas s dětmi přímo ve školních lavicích a hravou formou jim vysvětlují všechny náležitosti dnešního světa financí. Děti dostávají kapesné zhruba od devíti let, asi dvanáct procent z nich má potíže s částkou od rodičů vyjít. Nemají také dobré povědomí o cenách na trhu. Zatímco hodnotu potravin znají děti poměrně dobře, cenu knih nebo internetu v mobilu už mnohdy neodhadnou. V současné době jsou v akci více než dvě stovky ambasadorů ČSOB, ohlasy dětí i škol na tuto akci jsou velmi pozitivní. Ambasadoři ČSOB probírají s dětmi i otázky digitální gramotnosti, tedy bezpečnosti ve světě internetu.



Čtěte také

marketing RSTS rozbíhá soutěž o zlaté cihličky za více než půl milionu korun

marketing Taylor Wessing rozebírá téma konce pojistné smlouvy bez nejmenších problémů

marketing Banka Creditas přináší novinku, All-in-one banking propojí více účtů najednou

marketing Raiffeisenbank slaví čtvrtstoletí a rozdává mobilní telefony…

marketing Členové APEK připravili varování kvůli podvodné SMS

marketing Nepodali jste daňové přiznání včas? Nebo máte na svém kontě nedoplacenou daň? Podívejte se na možné sankce

marketing ČSOB Penzijní společnost spravuje více než padesát miliard korun, se spořením se hlásí i mladší ročníky

marketing ČSOB připravila pro své klienty nový komunikační kanál skrze aplikaci WhatsApp