Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

Jak ukázal nejnovější průzkum Raiffeisenbank, až 86 procent Čechů ve věku mezi 25 a 55 roky si nějakým způsobem spoří. Nejčastěji k tomu využívají spořicí účet nebo penzijní připojištění, důvod je pak zřejmý – spoření si na důchod nebo také, snaha udělat si nějakou hmotnou rezervu.

V průměru si Češi odkládají více než tři a půl tisíce korun měsíčně. Ruku v ruce s vyšším příjmem, resp. vzděláním pak jde právě touha po spoření.

Jak vlastně čeští občané v posledních letech spoří?

Spořicí účet nebo penzijní připojištění – přesně s touto variantou má zkušenost 58 procent dotázaných, na životní pojištění se spoléhá 40 % respondentů. Jen o procento méně pak využívá stavební spoření, zhruba třetina lidí si pak nechává peníze „jen tak“ na běžném účtu. Na bankovní investice spoléhá 17 % lidí. A kdo přeci jen nespoří? Jsou to hlavně mladší ročníky, lidé s příjmem do dvaceti tisíc korun měsíčně a ti, podle nichž nemá spoření smysl, neboť hodnota úspor pozvolna klesá.

Snahu vytvořit si nějakou finanční rezervu má 75 procent Čechů, na dovolenou jich spoří třetina. Hned patnáct procent lidí si pak spoří na nějaké své hobby nebo pořízení automobilu, starší 45 roků se pak snaží našetřit si na penzi. Pro Čechy je důležité, aby měli peníze k dispozici obratem, pokud to bude třeba. Dotazník byl realizován skrze agenturu Ipsos pro Raiffeisenbank, online dotazováno bylo na 802 respondentů ve věku 25 až 55 roků s měsíčním příjmem nad 15 tisíc korun. Průzkum probíhal v květnu letošního roku.



Čtěte také

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření

marketing Wüstenrot Spořicí účet: úroková sazba 1,2 procenta až do poloviny letních prázdnin