Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Cestujícím, kteří ztratili zavazadlo, náleží vysoké odškodné

Když není zavazadlo k nalezení nebo dojde ke ztrátě či poškození během přepravy, má cestující leteckou dopravou nárok na odškodnění, a to až do výše 35 tisíc korun. Samozřejmě je ale nutné dodržet jistá pravidla.

Co všechno vlastně smí být v zavazadlech?

Kompenzace se řídí podle Montrealské úmluvy, cestující může získat až pětatřicet tisíc. Ovšem – první tři dny od ztráty se zavazadlo bere jako zpožděné, takže dopravce musí uhradit jen náklady za potřeby, bez nichž by se cestující neobešel. Zavazadlo musí být dopravcem doručeno do 21 dnů včetně, teprve poté je lze prohlásit za ztracené. Nezbytnými potřebami se myslí hygienické potřeby nebo šatstvo, například značkové hodinky sem ale už nepatří. Vždy se však rozlišuje podle konkrétních okolností.

Aby se odškodnění projednávalo, je nutné uschovat účtenky a ve zmíněné třítýdenní lhůtě zaslat dopravci reklamaci v písemné formě a požádat o proplacení nákladů. Je nutné dokázat, že tu či onu věc zavazadlo opravdu obsahovalo a doložit i její hodnotu. Fotky zavazadla a zabalených věcí před odletem jsou pádným důkazem, je k nim třeba přidat i účtenky. Pokud je cena zavazadla a jeho obsahu vyšší než 35 tisíc korun, má cestující žel smůlu. Dopravní společnost uhradí odškodnění jen v zadaném limitu. V případě, že s sebou někdo veze dražší věci, určitě bude vhodné si je připojistit.

Pokud cestující dostane vozidlo na letišti do rukou poškozené, musí je do sedmi dnů reklamovat. V opačném případě se jen těžko dokáže skutečnost, že problém vznikl během přepravy. Nejvyšší možná kompenzace je tu také v řádu pětatřiceti tisíc korun.



Čtěte také

marketing Kampaň „Někde tam jsou“ od Kooperativy

marketing Otázky a odpovědi kolem pojištění schopnosti splácet a pojištění kybernetických rizik

marketing Pojišťovna VZP přináší klientům vylepšené pojištění Fénix

marketing Invalidita třetího stupně a dvojnásobné plnění, to je novinka pojištění FLEXI RISK

marketing Ke slovu se hlásí CUBIQ. Pojištění věcí, na nichž vám záleží, a to kompletně přes internet

marketing Zimní sezona začíná, Slavia pojišťovna připravila balíček Zima

marketing Direct pojišťovna přináší novinku, pojištění hodnoty ojetého vozu

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb