Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

ČSOB radila studentům jak nenaletět na internetu

Bankéři z ČSOB studentům dvou pražských gymnázií radili, jak se bezpečně pohybovat v internetovém prostředí a rozpoznat podvodný e-mail nebo sociální inženýrství. Studentům zejména kladli na srdce, že nejslabším prvkem v zabezpečení je sám klient. Účast bankéřů z ČSOB na školách byla součástí projektu České bankovní asociace „Bankéři jdou do škol“, který se snaží o osvětu a edukaci mladých lidí v oblasti financí.

Bankéři ČSOB navštívili Soukromé gymnasium Josefa Škvoreckého a Mensa gymnázium v Praze 6. „Počet kybernetických útoků na účty klientů meziročně roste o desítky procent a útoky jsou stále sofistikovanější. Banky jsou sice rok od roku lépe chráněny, ale dlouhodobě platí, že nejslabší článek v oblasti zabezpečení je klient. Proto je potřeba veřejnost, a zejména mladé lidi, kteří jsou na internetu jako doma, v této oblasti neustále vzdělávat,“ uvedl Josef Šedivý, ředitel řízení nefinančních rizik ČSOB. „Mile mě překvapilo, že i středoškoláci používají dvoufázovou ochranu pro své účty na sítích a že drtivá většina z nich má na svém chytrém telefonu nastavený PIN nebo zamykací gesto obrazovky,“ dodává Šedivý.

Studenty s nástrahami on-line prostředí seznámili odborníci ČSOB formou workshopu. Studenti měli jedinečnou příležitost dozvědět se, jak zabezpečit vlastní počítač nebo mobilní telefon. Během setkání byly předvedeny ukázky z praxe jako např. nástrahy na sociálních sítích nebo konkrétní typy hackerských útoků.

Součástí projektu byla také soutěž, během níž měli studenti za úkol vymyslet vtipnou poučku, hlášku nebo motto na téma kyberbezpečnost a pořídit z workshopu jednu zajímavou fotografii s bankéřem a vše do 18. listopadu zveřejnit na sociálních sítích s hastagem #bankeridoskol. Autoři tří nejvtipnějších sloganů s fotografií získají jako odměnu iPad.

Projekt ČBA „Bankéři jdou do škol“ již třetím rokem přibližuje studentům, jak funguje svět financí a také předává důležité informace o tom, jaké jsou nástrahy neuváženého zacházení s  penězi. Projekt je postavený na osobních setkáních vrcholových představitelů bank se studenty posledních ročníků středních škol. Každý ročník akcentuje jednu oblast nakládání s financemi – v roce 2014 to byla finanční gramotnost a loni téma digitálního bankovnictví.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí

marketing Slavia pojišťovna uzavřela klíčové partnerství

marketing Richee přináší od prosince nejzajímavější sazbu mezi běžnými účty