Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jak postupovat, když se na dovolené něco stane?

Během prázdnin nikdo nechce řešit nepříjemnosti. I přesto však mohou nastat a mnohdy jim nelze zabránit. Při dovolené v zahraničí bohužel dochází k situacím, v nichž zkrátka potřebujeme pomoc. Mezi ty nejčastější patří onemocnění a úrazy, ale i způsobení škody třetí osobě, zrušení letu nebo zpoždění dodání zavazadel. Jak ale nejlépe postupovat, když se v zahraničí něco přihodí?

Základním předpokladem je uzavřít kvalitní cestovní pojištění, které poskytuje komplexní ochranu. Kromě pojištění léčebných výloh (nejlépe s neomezeným krytím) by mělo pokrývat i další rizika. Na trhu je dnes ze strany pojišťoven nabízeno několik druhů pojištění. Díky tomu je možné srovnání jednotlivých rozsahů, limitů a především poskytovaného servisu. Mít kvalitní pojištění ale není vše: důležité je i zachování správného postupu, když událost nastane.

Vždy se obraťte na asistenční službu
Prvním krokem by měl být vždy kontakt s asistenční službou pojišťovny – pomoc může zahrnovat sdělení potřebných informací, zajištění určité služby, zprostředkování komunikace. Při ošetření v zahraničí by asistence měla zcela převzít koordinaci a komunikaci se zdravotnickým zařízením pro poskytnutí té nejlepší péče a zároveň vyřešit úhradu nákladů za ošetření. To samé platí i když klient způsobí škodu třetí osobě nebo při nekorektním chování letecké společnosti v případě zpoždění zavazadel.

Právě z tohoto důvodu je při výběru pojišťovny důležité nehledět pouze na cenu a rozsah, ale i na podporu asistenční služby. Společnost AXA Assistance poskytuje klientům nonstop asistenční služby a díky široké síti poboček je schopna zajistit rychlou pomoc kdekoliv na světě. Dle vyhodnocení AXA Assistance jsou v zahraničí nejčastěji řešena ošetření u lékaře z důvodu nachlazení, šlápnutí na mořského ježka, zažívacích obtíží a drobných úrazů.

„Asistenční služba je naší hlavní prioritou. Snažíme se kvalitně koordinovat procesy a rychle řešit s nemocnicemi úhradu nákladů. To pro klienty znamená úlevu, protože je pro ně mnohdy komplikované komunikovat v cizím jazyce. Servis ale samozřejmě poskytujeme i u všech dalších typů škod, které jsou zahrnuty v našem cestovním pojištění,“ vysvětluje podstatu asistenční služby AXA Assistance Jaroslav Holý.

Dokumentujte, dokumentujte…
Vzniklou škodu je třeba ihned co nejpřesněji zadokumentovat. U lékařského ošetření si vyžádejte čitelnou lékařskou zprávu z ošetření či hospitalizace a účty za léky. V případě vzniku odpovědnosti za škodu zajistěte svědky, fotografie a vyplňte příslušné formuláře včetně podpisu zúčastněných. Pokud to situace vyžaduje, vyžádejte si i kopii policejního protokolu. U poškozených zavazadel mohou být v průběhu likvidace škody vyžádány zpětně i doklady o koupi.

Nárok uplatněte co nejdříve
Současná legislativa umožňuje nahlásit pojišťovně škodu vzniklou v zahraničí zpětně až v řádu několika let. Pokud nebudete kontaktovat asistenční službu již v zahraničí, doporučujeme nečekat a událost řešit s pojišťovnou ihned po návratu. Při prodlevě se komunikace se zdravotnickým zařízením či poškozenou stranou může zkomplikovat. Pozdější podání může nepříznivě ovlivnit výši pojistného plnění – u některých událostí může být nekontaktování asistenční služby ze zahraničí dokonce i důvodem k odmítnutí výplaty plnění.

Informujte se
Budete-li mít přehled o tom, co vše vaše pojištění pokrývá, mnohem lépe se přizpůsobíte vzniklé situaci v zahraničí. Zároveň se vyhnete nepříjemnostem a případným sporům. Před cestou je rozumné si zjistit i například aktuální bezpečnostní situaci v cílové destinaci. Užitečné informace naleznete na portálu Ministerstva zahraničních věcí ČR či na stránkách zaměřujících se na cestování. Kdykoliv si s něčím nebudete jisti, obraťte se na asistenční službu.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP