Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Kontrola peněz může být díky moderním technologiím příjemná záležitost

Přestože většina z nás grafy a tabulky ve finanční příloze novin přeskakuje, zdá se, že nám nedělá žádný problém sledovat své vlastní peníze: 80 % respondentů z nejnovějšího průzkumu společnosti MasterCard uskutečněného v šesti evropských zemích, říká, že mají rádi přehled o svých financích a snaží se mít větší kontrolu nad svými výlohami.

77 % dotazovaných pravidelně kontroluje zůstatek svého běžného účtu a 79 % přesně ví, jaké limity mají nastavené na kreditní kartě. V době, kdy člověk dostává především nevyžádané e-maily a většinu pošty představují bezcenné letáky, zprávy z banky jsou výjimkou: 66 % lidí v Evropě důsledně čte všechny nebo většinu zpráv od své banky nebo poskytovatele karty. Větší kontrola nad vlastními penězi souvisí s nízkou důvěrou v banky, kdy pouze 54 % lidí říká, že věří své bance, přičemž pouhých 31 % uvádí, že jim jejich banka poskytuje dostatek informací.

Díky možnosti nahlížet na účet a ovládat jej běžně přes internet nebo pomocí mobilních aplikací jsou lidé lépe informování o svých financích než dříve: 76 % respondentů využívá ke správě svých peněz technologie a internet. Také se více snažíme vyhýbat situacím, které by mohly nějak zkomplikovat naši kontrolu nad penězi: 64 % respondentů tvrdí, že se snaží nekupovat věci na úvěr.

Navzdory možnostem internetového bankovnictví ovšem celá řada lidí stále běžně ukládá peníze „pod polštář“, a to jak malé částky, tak i velké sumy. Tento způsob ukládání peněz není jen zastaralý, ale ve věku internetu, kdy banku pravidelně navštěvuje jen 35 % respondentů, také nepohodlný. Jako důvody lidé například uvádějí, že „kdyby měli peníze v bance, hned by je všechny utratili, aniž by si toho vůbec všimli“ – a to i přesto, že většina z nás raději platí kartou (64 %) než v hotovosti (42 %).

Z průzkumu také vyplynulo, že to jsou ženy, kdo doma takzvaně drží kasu. 83 % žen tvrdí, že jsou to ony, kdo obvykle sleduje finance domácnosti, na rozdíl od 78 % mužů. Ženy také častěji kontrolují zůstatek svého běžného účtu (79 % žen oproti 74 % mužů). To kontrastuje s počtem mužů, kteří si myslí, že domácí rozpočet řídí – 62 % se jich domnívá, že právě oni dělají většinu rozhodnutí týkajících se rozpočtu domácnosti.

„Víme, že lidé více než dříve chtějí mít pocit, že kontrolují své peníze, a využívají nové technologie, které jim v tom pomáhají,“ uvedl Carlo Enrico, generální ředitel divize střední a východní Evropy společnosti MasterCard. „Naše předplacené karty vznikly jako další nástroj pro lidi a těm, kteří je používají, poskytují neocenitelné služby. 69 % lidí říká, že si myslí, že jim pomáhají kontrolovat výdaje, a 73 % dokonce uvádí, že by jim mohly pomoci nezadlužit se.“

Jelikož se kontrola nad vlastními penězi pro nás stává stále důležitější, mohou nám předplacené karty pomoci také v jiných oblastech hospodaření s penězi:

• 70 % rodičů dětí starších 13 let si myslí, že předplacené karty nabízejí dobrý způsob, jak děti naučit zacházet s penězi;
• 67 % respondentů se domnívá, že předplacené karty nabízejí větší bezpečí při cestách do zahraničí;
• mít peníze v bezpečí před ostatními či dokonce sami před sebou!



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí