Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Pozor na na zloděje! Své oběti si mohou vybírat i prostřednictvím sociálních sítí.

Sociální sítě, především pak Facebook, představují v posledních letech jeden z nejsilnějších trendů v mezilidské komunikaci. Aktuální online průzkum České pojišťovny ukázal, že více než třetina (36 %) uživatelů sociálních sítí mladších 50 let sděluje na Facebooku či Twitteru svému okolí, kdy plánuje být mimo domov. Tímto však lidé nepřímo dávají zlodějům přesné informace o tom, kdy bude jejich byt či dům opuštěný.

Lidé na Facebooku často sdílejí údaje ze svého soukromí. Nejčastěji se chlubí fotografiemi z dovolených (60 % respondentů), fotografiemi ze společenských akcí (56 %) a fotografiemi svých dětí (34 %). Sdílení informací na sociálních sítích má však i svá úskalí, a to v případě, že se dostanou do nepovolaných rukou.

„S rostoucí popularitou sociálních sítí dochází k tomu, že lidé sdílejí stále více důvěrných informací. Chlubí se například novým vybavením domácnosti nebo plánovaným odjezdem na dovolenou. Prakticky kdokoliv se tak může dozvědět, kdy a na jak dlouho bude rodina mimo domov. Může pak docházet i k případům, kdy si zloději své potenciální oběti vytipují právě na nejvyužívanější sociální síti, tedy na Facebooku,“ upozorňuje Jiří Randák, ředitel Útvaru řízení internetového prodeje České pojišťovny a dodává: „Náš průzkum naštěstí ukázal, že většina dospělých uživatelů sociálních sítí si určitá rizika uvědomuje a kontroluje, s kým svá data sdílí.“

Více než 75 % respondentů průzkumu uvedlo, že příspěvky sdílí pouze se svými přáteli. Otevřený profil přiznalo 9 % osob, 5 % oslovených pak vůbec netuší, že si lze nastavit nějaké zabezpečení. Pouze necelých 20 % lidí pak své okolí prostřednictvím geolokačních služeb informuje o tom, kde se právě nachází. Fotografie nově pořízených věcí do domácnosti (sportovní vybavení, elektronika, oblečení, telefony, tablety atd.) zveřejňuje 15 % oslovených.

Rizikovou skupinu v tomto směru představují především děti, které si potenciální hrozby většinou neuvědomují. „Průzkum odhalil, že většina rodičů netuší, jaké informace jejich děti na sociálních sítích sdílí. Dobrý přehled o aktivitách svých dětí na Facebooku má pouze 35 % rodičů,“ upozorňuje Jiří Randák.

Před odjezdem na dovolenou by lidé měli svou domácnost především důkladně zabezpečit. Ti, kteří nemají sjednáno celoroční majetkové pojištění, mohou využít krátkodobého pojištění opuštěné domácnosti v rámci cestovního pojištění. Toto pojištění zajistí komplexní ochranu vybavení domova po celou dobu nepřítomnosti jeho majitele. Zaručí pojistné plnění až do výše zvoleného limitu na pořízení nových věcí v případě jejich poškození, zničení či ztráty způsobené např. požárem, velkou vodou, havárií vodovodního potrubí či odcizením. Nedílnou součástí jsou samozřejmě asistenční služby, které zajistí rychlou nápravu případných škod, což ocení zejména turisté trávící svou dovolenou v zahraničí.



Čtěte také

marketing Pojištění odpovědnosti u nemovitostí: před čím vás ochrání

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz