Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Třetina dětí začíná lyžovat v předškolním věku, bezpečnost na sjezdovce je ale podceňovaná

Sedm z deseti českých rodičů alespoň jednou za rok vyjede s dětmi na lyžování nebo snowboard, z nichž každý třetí jede nejméně čtyřikrát za zimu. Bezpečný provoz je však často podceňován, protože zatímco děti jezdí s helmou v devadesáti procentech případů, u rodičů je to jen polovina.

Ba co víc, třetina z nich na hlavě helmu neměla ještě nikdy. A pravidelný servis vybavení? Před sezonou něco podobného zná jen 54 procent rodin, ukázal to průzkum pojišťovny MetLife ve spolupráci s agenturou IPSOS mezi více než pěti sty dotázanými.

Zimní sporty v moderní době táhnou nejen mladou generaci

Na lyže se těší každoročně asi šedesát procent dospělých a podobný počet dětí. Dalších 13 % dospělých a 16 % dětí vyrazí na snowboard, každý desátý dotázaný pak oba sporty střídá. Během zimy se běžně podniknou jeden až tři lyžařské výlety, více než třetina českých dětí (40 %) pak na lyže stoupne poprvé ještě před nástupem do školy. Rodiče učí děti lyžovat sami (44 %), ale také nechávají výuku profesionálům (40 %). Vlastní vybavení mají čtyři z pěti rodin, zbytek využívá půjčovny nebo příbuzné a známé.

Na svahu je zábava, ale bohužel tu hrozí i úrazy. Mezi prosincem 2016 a březnem 2017 Horská služba ČR zasahovala v takřka sedmi tisících případech, v tomto směru vedou Krkonoše. Nejčastěji jde o špatnou kontrolu nad jízdou nebo srážku se stromem nebo jiným lyžařem. K mnoha úrazům by nemuselo dojít při používání helem. Ty nosí hlavně děti (90 %), třicet procent rodičů ale takové vybavení odmítá. Podobná čísla platí i u servisu, každoročně je před sezonou nechá prohlédnout jen polovina lidí, pětina pak nechává servisovat jen lyže a vybavení svých dětí, další pětina se o prohlídku vůbec nepostará.

V moderní době se jen zřídka stává, že někdo vyjede lyžovat do ciziny bez cestovního pojištění a pojištění zodpovědnosti, které je už doslova nutností. Zapomíná se však na úrazové pojištění, které pomůže uhradit případné náklady na rehabilitaci nebo nadstandardní péči. Náklady za zranění mohou narůst do desetitisíců, úrazy s trvalými následky jsou pak ještě mnohem dražší. Pojistka přitom zasáhne do rodinné kasy prakticky neznatelně.



Čtěte také

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb

marketing Klienti ERV Evropské nahlašují devět z deseti škod přes internet

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí možnost sjednání životního pojištění i přes internet

marketing Pojištění na cesty do zahraničí využívá devět z deseti Čechů, důležitá je srozumitelnost nabídky

marketing Zájem o cestování roste, každý čtvrtý cestovatel si sjednává celoroční pojištění

marketing Životní pojištění a riziko trvalé invalidity by mělo jít ideálně ruku v ruce

marketing Pozor na euforii z dovolené, za volantem by mohla přijít draho

marketing Pozor na výluky z pojištění u sportů, pojišťovna neřeší automaticky vše