Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jaké jsou nejtypičtější úrazy pro období jarních prázdnin

Pátého února začne v ČR cyklus jarních dětských prázdnin. Mnoho rodin se vydá na hory, a to často i do zahraničí. Bohužel, jde také o dobu, kdy výrazně naroste počet nahlášených pojistných událostí, nejčastěji jde o úrazy.

ČSOB pojišťovna proto připravila z podrobných statistik roku 2017 žebříček pěti nejčastějších zranění dětí a dospělých, k nimiž došlo během jarních prázdnin. O jaké věci tu nejčastěji jde?

Ochranné pomůcky při zimních sportech jsou nezbytné, někdy se na ně ale zapomíná

Prevence je zde základ, úrazy se nestanou jen na namrznutých chodnících. K nehodám přispějí i jarní prázdniny, kdy se naskytne více volného času pro děti. Mezi nejčastější hlášené úrazy u dětí patří podvrtnutí některého z kloubů horní končetiny (nutnost sádry), počet nahlášených pojistných událostí se vyšplhal na 123 (11 procent z celkového počtu). Velmi častá je i řezná rána (111 případů, 10 %) nebo podvrtnutí kotníku s nutností sádry či ortézy (108 případů, 10 %). Těžké pohmoždění na dolní končetině bylo důvodem hlášení úrazu v dalších 72 případech (6 %), zlomenina jednoho článku prstu pak byla příčinou 68 hlášených pojistných událostí.

U dospělých je tabulka trochu odlišná. Na prvním místě je podvrtnutí kotníku (nutnost sádry nebo ortézy, 182 pojistných událostí, celkem 9 %). Těsně za ním je podvrtnutí kolenního kloubu, opět v případech, kdy je potřeba sádra nebo ortéza (155 případů, 8 %). Velmi častá je i řezná rána nebo těžké pohmoždění dolní končetiny. Náklady na ošetření, zejména v zahraničí, se mohou vyšplhat až na několik tisíc korun u méně závažných poranění.



Čtěte také

marketing PetExpert: vůbec poprvé v ČR je možné přes internet pojistit psy a kočky

marketing Zpětné prodloužení záruky není pro český start-up žádným problémem

marketing Co dělat, když dojde ke střetu se zvěří? Bude stačit povinné ručení?

marketing Jaro přináší vyšší riziko ze strany živlů, což si žádá dobře pojištěnou domácnost

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí dvojnásobné plnění při onemocněních, kde je viníkem klíště

marketing NN Životní pojišťovna zaznamenala velký úspěch v podobě ocenění Czech Superbrands 2018

marketing Fotografii tachometru pošle jednoduše přes aplikaci skoro polovina klientů Allianz

marketing Rizikové pojištění FLEXI RISK oslovilo už více než tisíc lidí, zejména pak řidiče z povolání