Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jaké jsou nejtypičtější úrazy pro období jarních prázdnin

Pátého února začne v ČR cyklus jarních dětských prázdnin. Mnoho rodin se vydá na hory, a to často i do zahraničí. Bohužel, jde také o dobu, kdy výrazně naroste počet nahlášených pojistných událostí, nejčastěji jde o úrazy.

ČSOB pojišťovna proto připravila z podrobných statistik roku 2017 žebříček pěti nejčastějších zranění dětí a dospělých, k nimiž došlo během jarních prázdnin. O jaké věci tu nejčastěji jde?

Ochranné pomůcky při zimních sportech jsou nezbytné, někdy se na ně ale zapomíná

Prevence je zde základ, úrazy se nestanou jen na namrznutých chodnících. K nehodám přispějí i jarní prázdniny, kdy se naskytne více volného času pro děti. Mezi nejčastější hlášené úrazy u dětí patří podvrtnutí některého z kloubů horní končetiny (nutnost sádry), počet nahlášených pojistných událostí se vyšplhal na 123 (11 procent z celkového počtu). Velmi častá je i řezná rána (111 případů, 10 %) nebo podvrtnutí kotníku s nutností sádry či ortézy (108 případů, 10 %). Těžké pohmoždění na dolní končetině bylo důvodem hlášení úrazu v dalších 72 případech (6 %), zlomenina jednoho článku prstu pak byla příčinou 68 hlášených pojistných událostí.

U dospělých je tabulka trochu odlišná. Na prvním místě je podvrtnutí kotníku (nutnost sádry nebo ortézy, 182 pojistných událostí, celkem 9 %). Těsně za ním je podvrtnutí kolenního kloubu, opět v případech, kdy je potřeba sádra nebo ortéza (155 případů, 8 %). Velmi častá je i řezná rána nebo těžké pohmoždění dolní končetiny. Náklady na ošetření, zejména v zahraničí, se mohou vyšplhat až na několik tisíc korun u méně závažných poranění.



Čtěte také

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb

marketing Klienti ERV Evropské nahlašují devět z deseti škod přes internet

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí možnost sjednání životního pojištění i přes internet

marketing Pojištění na cesty do zahraničí využívá devět z deseti Čechů, důležitá je srozumitelnost nabídky

marketing Zájem o cestování roste, každý čtvrtý cestovatel si sjednává celoroční pojištění

marketing Životní pojištění a riziko trvalé invalidity by mělo jít ideálně ruku v ruce

marketing Pozor na euforii z dovolené, za volantem by mohla přijít draho

marketing Pozor na výluky z pojištění u sportů, pojišťovna neřeší automaticky vše