Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Katolický fond plánuje další podfond, jeho předmětem budou nemovitosti

Takzvaný Katolický fond, jenž vede ve správě majetek České biskupské konference (ČBK) a kvintetu římskokatolických diecézí v ČR, startuje činnost již třetího podfondu. Mimo Růstového a Výnosového podfondu se nyní bude zaměřovat i na investování do nemovitostí.

Jak oficiálně uvedla ČNB, došlo k registraci Nemovitostního podfondu, jenž vytvořila společnost ČSOB Asset Management. O strategii investic se budou radit experti Patria investiční společnosti s odborníky ze skupiny ČSOB/KBC.

Investice přijdou skutečně do různých stran

Zástupci římskokatolické církve projevili zájem o rozložení svých finančních rezerv. Investice tak budou možné nejen do polností, ale také do komerčních prostor či kanceláří. Vše však bude odpovídat přísným etickým měřítkům ze strany církevních hodnostářů. Podobně jako tomu bylo u dvou podfondů s dřívějším datem založení, i ten třetí v řadě budou moci využít nejen zakládající členové (tedy např. jednotlivé diecéze jako celek), ale také další kvalifikovaní investoři z církevních řad. „Realitní portfolio budou řídit specialisté na segment nemovitostí z Patria investiční společnosti ze skupiny ČSOB/KBC,“ dodává Pavel Tichý, který je v současnosti jejím generálním ředitelem.

Proč vlastně došlo k vytvoření katolického fondu a trojice jeho podfondů? Poté, co bude završeno restituční vypořádání, církev bude muset fungovat nezávisle na státu – a právě těmito investicemi se má dosáhnout stability v celé věci.

„Kromě toho, že jednotlivé diecéze zpravidla investují a hospodaří samostatně, je tento nemovitostní fond projevem jejich vůle investovat do určité míry také společně. Jsem přesvědčen, že i díky investičním nástrojům, které nám skupina ČSOB umožňuje využívat, se zvládneme o naši budoucnost postarat v rámci zodpovědného, etického a dlouhodobě udržitelného zhodnocování našich aktiv,“ doplňuje Stanislav Přibyl, generální sekretář ČBK.



Čtěte také

marketing Sberbank CZ přichází s možností pravidelných investic pro stálé klienty

marketing Investice? Nechte vše v rukou zkušeným lidem z ČSOB

marketing Zásnubní prsten jako skvělá investice

marketing FIO banka zaučuje nováčky v obchodování na burze

marketing Do programu ČSOB Premium se zapojilo na třicet tisíc klientů

marketing Klienti ČSOB mají k dispozici nový atraktivní fond

marketing Prodal se investiční šperk v hodnotě dvanácti milionů korun, jde o diamantový prsten

marketing ČSOB představuje v březnu jedno investiční životní pojištění a dva nové fondy