Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Každý druhý Čech nechá pod stromečkem hotovost

Dát někomu k Vánocům obálku s finanční hotovostí plánuje letos 48 procent Čechů. Podle třetiny oslovených respondentů je to ideální dárek, pro další třetinu spíše jen alternativa klasického scénáře. Bankovky darují spíše muži, ženy si podle průzkumu finanční skupiny Wüstenrot dávají s výběrem jiného dárku větší práci.

Pro mnohé dotázané je ideálním dárkem pod stromeček i stavební spoření, které by nejčastěji věnovali rodiče potomkům.

Hlavně mladí lidé rádi věnují pod jedličku hotovost v obálce

Každý druhý Čech letos najde pod stromečkem peníze, k Vánocům je chce věnovat 52 procent mužů a 44 procent žen, platí to hlavně pro mladší ročníky, ale i pro ty, kteří nemají moc inspirace pro nákup nějakého dárku. Nejčastěji se k hotovosti pod stromeček rozhodnou obyvatelé Prahy (53 % dotázaných), v jiných částech ČR je tento trend méně častý (45 %).

Polovina žen řeší dárky k Vánocům již v průběhu roku, muži se na přání nejčastěji přímo zeptají, 16 procent z nich nechá nákup dárku na poslední chvíli. Stavební spoření zvažuje každý čtvrtý dotázaný, zájem o něj roste s dosaženou úrovní vzdělání. Například VŠ vzdělaní respondenti by po něm sáhli ve 32 procentech případů. Nejčastěji stavební spoření věnují rodiče svým dětem (78 %), méně často pak budou mezi obdarované patřit vnoučata (31 %) a například i sourozenci (10 %). Zájem o tento produkt je dán i tím, že poměr výnosu a rizika je na trhu stále velmi atraktivní, potvrdilo to nakonec celých 44 procent respondentů.

Průzkum Peníze jako vánoční dárek byl uskutečněn během listopadu 2017 skrze nástroj Instant Research, sběr dat proběhl online formou. Dotazník obdrželo celkem 525 lidí.



Čtěte také

marketing Každý měsíc možnost vložit nových až 300 000 Kč na 2 % p. a. na 6 měsíců

marketing Klienti RSTS mohou mít ke stavebnímu spoření až čtyři tisíce jako bonus

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření