Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Nehoda a živnostník. Proč je klíčové pojištění odpovědnosti?

Být OSVČ je v mnoha věcech výhodou, živnostník si sám organizuje práci a nemá nad sebou nepříjemného šéfa. Na druhou stranu, jde o velkou zodpovědnost, kromě odvedené práce je živnostník zodpovědný i za případnou nehodu. Pokud nemá sjednanou pojistku odpovědnosti, způsobené škody musí uhradit ze své kapsy. Nehoda nebo pracovní pochybení může růst až do statisíců, někdy způsobit dokonce i konec podnikatelské činnosti.

Jak podobným situacím předcházet?

Pojištění odpovědnosti se rozhodně vyplatí nepodceňovat

Advokát, lékař, soudní znalec, veterinář. Ti všichni musí sjednat pojištění profesní odpovědnosti, které kryje případné chyby a újmu, která postihne třetí osobu. Pojištění odpovědnosti je důležité pro všechny pracovně aktivní lidi, protože zatímco zaměstnanec je do značné míry kryt pojištěním zaměstnavatele, živnostníci nebo externí pracovníci firem si musí rizika pokrýt sami. Škoda nemusí vzniknout jen díky výpadku v koncentraci nebo nehodě, může jít o vadný produkt nebo materiál. Pro živnostníky může být jakýkoliv problém přímo likvidační, protože škody se poměrně snadno vyšplhají i do statisíců.

Rizikovými obory jsou elektrikáři nebo instalatéři a topenáři. Nehody přitom nejsou ve většině případů otázkou horší kvality práce, stačí jen okamžik nepozornosti. Krytí nejčastěji podceňují drobní živnostníci. Ti by se měli zamyslet nad rozsahem pojistných služeb, tak i nastavenými limity. Pokud živnostník jezdí za výdělkem do ciziny, měl by si uvědomit, že část pojišťoven nabízí krytí jen pro území ČR, je dobré se proto informovat.



Čtěte také

marketing ČPP připravila podzimní kampaň, v níž nabízí nadstandard v ohledu asistenčních služeb

marketing Klienti ERV Evropské nahlašují devět z deseti škod přes internet

marketing Pojišťovna České spořitelny nabízí možnost sjednání životního pojištění i přes internet

marketing Pojištění na cesty do zahraničí využívá devět z deseti Čechů, důležitá je srozumitelnost nabídky

marketing Zájem o cestování roste, každý čtvrtý cestovatel si sjednává celoroční pojištění

marketing Životní pojištění a riziko trvalé invalidity by mělo jít ideálně ruku v ruce

marketing Pozor na euforii z dovolené, za volantem by mohla přijít draho

marketing Pozor na výluky z pojištění u sportů, pojišťovna neřeší automaticky vše