Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Více než 40 000 českých domácností chce změnit dodavatele energií v hromadné aukci

Jen něco málo přes tři měsíce od spuštění kampaně „Chci výhodnější energie“ se zaregistrovalo přes 40 000 domácností s cílem získat nižší ceny a lepší podmínky od dodavatelů elektřiny či plynu. Kampaň spustila spotřebitelská organizace dTest. Jedná se o hromadnou změnu dodavatele energií s dosud nejvyšším počtem registrovaných domácností v ČR.

Cílem kampaně je získat silnější vyjednávací pozici vůči dodavatelům energií a následně i nižší ceny a lepší smluvní podmínky pro zapojené spotřebitele.

„V České republice existuje příliš mnoho domácností, které platí za elektřinu a plyn více, než je nutné. Také obchodní podmínky dodavatelů energií nejsou vstřícné ke spotřebitelům. Proto jsme se jako největší spotřebitelská organizace rozhodli pro změnu prostřednictvím kolektivní aukce dodavatelů energií,“ uvádí Martin Černý, ředitel spotřebitelské organizace dTest.

Kolektivní změna dodavatelů energií neusiluje pouze o změnu v podobě individuálních úspor za energie, ale snahou je docílit větší soutěže mezi dodavateli, zkvalitnění obchodních podmínek a celkově lepších cen pro všechny, kteří se po aukci rozhodnou pro změnu dodavatele. „Účast v hromadné změně dodavatele energií je nezávazná, bezplatná a je otevřená všem spotřebitelům. Platí, že čím více domácností se zapojí, tím silnější vyjednávací pozici společně mají, a tím lepší podmínky dodávek elektřiny a plynu mohou získat. K dnešnímu dni registrujeme přes 40 000 účastníků a věříme, že se do začátku aukce toto číslo ještě navýší,“ dodává Černý.

V západní Evropě změnili dodavatele stovky tisíc domácností
Inspirace k uspořádání projektu „Chci výhodnější energie“ přišla z mnoha evropských zemí, kde se díky podobným kolektivním aukcím podařilo dosáhnout pozitivní změny. V minulých letech proběhly například v Rakousku, Slovinsku, Belgii, Itálii, Nizozemí, Velké Británii či ve Francii. V Rakousku tímto způsobem změnilo v letech 2013–2015 dodavatele 82 500 domácností, v Nizozemí v letech 2011–2014 více než 280 000 domácností. Spotřebitelé v EU v tomto období díky hromadné změně dodavatelů energií ušetřili více než 173 milionů eur.



Čtěte také

marketing Léto nemusí být drahé

marketing Při založení U konta od UniCredit Bank je možné získat bonus, tisícikoruna na nákup v Albertu

marketing Nový produkt společnosti E.ON Komplet plyn přináší výhodnější ceníky, ale také pravidelnou revizi plynového kotle

marketing Zákazníci E.ON mohou ušetřit až 19 % z ceny elektřiny i plynu

marketing Jak na Vánoce poradí Albert

marketing Aktuální ceny na trzích říkají „topte uhlím či zemním plynem“ vyplatí se to ale z dlouhodobého hlediska?

marketing SAZKAmobil uvádí zvýhodněnou Letní SIM kartu za 75 Kč

marketing S Půjčkou ProBydlení od Wüstenrot lze získat slevu na nový kotel