Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Státní příspěvek je možné čerpat u většího počtu smluv, maximální limit jsou ale dva tisíce

Řada lidí jistě ví, že stát dává ke stavebnímu spoření až dvě tisícovky, respektive desetinu ročně uspořené sumy. Jak se ale tato věc řeší v případech, kdy má klient sjednanou více než jednu smlouvu? Takové situace nastanou dnes poměrně často, na jedné ze smluv se připravuje úvěr, druhá pak bude sloužit pro spoření po delší dobu. Dvě smlouvy jsou v tomto směru víc než jedna – spoří se tak rychleji.

Dva tisíce a dost aneb státní příspěvek v praxi

Že lze státní podporu čerpat jen na jednu smlouvu? Vůbec ne, ale limitem jsou dva tisíce korun, ať už si sjedná klient smluv, kolik chce. Klient získá státní příspěvek až do vyčerpání této sumy u takových smluv, kde si oficiálně požádal. Částka se pak mezi smlouvy rozdělí a rozhoduje zde datum, kdy byla smlouva uzavřena. Nejstarší smlouva dostane příspěvek v nejvyšší možné výši – s ohledem na naspořenou sumu a pro další kontrakty se podpora dopočte podle data sjednání do příslušného limitu.

Modelová situace – na jedné smlouvě se uloží patnáct tisíc korun a na druhé „jen“ deset tisícovek. Jak se bude postupovat právě zde? Pokud je druhá ze smluv starší, v obou případech přistane na kontě klienta tisícikorunový bonus. Když byla dříve uzavřena první dohoda, bude státní příspěvek rozdělen v poměru 1500 a 500 korun.



Čtěte také

marketing Konec roku se nezadržitelně blíží. Nenechte si ujít dvoutisícovou státní podporu ke stavebnímu spoření

marketing Raiffeisen stavební spořitelna zjednodušuje REKOpůjčku – klienti ušetří tisíce

marketing Pět mýtů stavebka: Co mate některé Čechy již čtvrtstoletí?

marketing Udělej si sám: Polovina Čechů rekonstruuje bydlení svépomocí

marketing Termín pro zaslání financí na stavební spoření aneb státní podpora v maximální možné výši

marketing RSTS připravila stavební spoření pro každého bez poplatků

marketing Akce společnosti Wüstenrot týkající se půjček na bydlení trvá až do závěru léta

marketing Poptávka po smlouvách pro děti jde pořád nahoru, meziročně o třetinu