Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

V čem Češi chybují při správě rodinných financí?

Každý čas od času nevychází s penězi. Na vině jsou hlavně zbytečné chyby nebo zlozvyky. A jaké jsou ty nejčastější?

Plánování věcí dopředu je někdy problém

Na prvním místě je nepřehlednost výdajových položek. Bez finančního plánu to prostě nejde vůbec snadno. „Pokud chcete dostat své finance pod kontrolu, nejlépe uděláte, když si sepíšete příjmy a výdaje posledního roku. Pak odhadněte, jak se obojí bude vyvíjet v roce příštím. Je jedno, zda plán příjmů a výdajů budete mít v notesu na papíře nebo v chytré aplikaci v mobilu, ale je nutné, aby odpovídal realitě. To je základ zdravých financí,“ říká Gabriela Brůhová ze Sberbank.

Porovnáváním nabídek se dá také hodně ušetřit

Změna dodavatele energií je přitom poměrně snadná, pomůže například internetový srovnávač. Problémem Čechů také je, že prostě neplatí včas. Značnou část zbytečných výdajových položek činí pokuty za pozdní platby nebo penále. S finančním plánem se ale nic podobného nestane. Dobrým pomocníkem je v tomto směru také kreditka s bezúročnou půjčkou na určité časové období, během nějž lze půjčenou sumu kdykoliv zdarma splatit.

Půjčka? Ano, ale jen ta nejvýhodnější

Mnoho lidí váhá nad spotřebitelskými úvěry, ne vždy se nedostatek peněz vyplatí financovat právě takto. Alternativou při problémech se splácením je třeba sloučení půjček rodinných příslušníků – to ušetří meziročně i tisíce korun. Zapomenout by Češi neměli ani na finanční gramotnost svých potomků. Zdroj peněz není neomezený, správně stanoveným kapesným se dají děti učit už odmala, že nic není zadarmo.

V neposlední řadě je velmi důležité promýšlet věci dlouho dopředu. Pokud si někdo sjedná hypotéku, musí počítat i s tím, že v průběhu splátkového kalendáře může ztratit zaměstnání nebo dlouhodobě onemocnět.



Čtěte také

marketing mBank přináší další odměny, nový klient si přijde až na 1 200 Kč, doporučení může vynést až tři tisíce korun

marketing Jak jsou na tom banky s mladými klienty?

marketing Otisk prstu bez problémů, ale čip pod kůži už Češi nechtějí

marketing ČSOB a youtubeři pro bezpečný dětský online svět

marketing Klíčovým partnerem pro Národní divadlo bude po prázdninách Raiffeisenbank

marketing Česká pošta naváže úzkou spolupráci se skupinou ČSOB

marketing S Friends 24 se utrácí hlavně za potraviny a dárky, populární je i platba za společný drink

marketing FIO banka připravila nové hypoteční centrum