Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Každý pátý Čech by rád využil placení chytrými hodinkami a náramky

Pětina obyvatel ČR doufá, že v budoucnu bude možné platit bezkontaktním způsobem díky nositelným zařízením, jako jsou chytré hodinky, klíčenky či náramky. Čeští respondenti jsou podle průzkumu v podání Mastercard v Evropě spíše pod průměrem.

V rámci Starého kontinentu totiž chce platit tímto způsobem 24 procent lidí (tedy přes 170 milionů). Na Slovensku je podíl ještě vyšší, činí zde jednatřicet procent lidí.

Do budoucna bude možné platit za účet různými formami

Objem nákupů, které byly placeny díky bezkontaktním kartám Mastercard a Maestro, se meziročně navýšily o 145 procent. Obliba podobného způsobu placení samozřejmě jde ruku v ruce s tím, že řada obyvatel Evropy projevuje zájem i o další podobné formy plateb. Do roku 2020 by měly tři pětiny nositelných zařízení mít kromě jiného i platební funkci.

Holandská banka ABN AMRO dokonce již připravuje zkušební provoz bezkontaktních plateb skrze nositelná zařízení, jehož se zúčastní celkem pět set klientů. Lidé se také přestávají bát případného zneužití bezkontaktního způsobu placení, a to nejen v Nizozemí (-41 %), ale třeba také ve Velké Británii (-31 %). Další evropské banky společně s Mastercard pilně pracují na dalších formách bezkontaktních plateb.

Díky novému systému Mastercard Tokenization je bezpečnost na maximu možného. Šestnáctimístné číslo platebních karet se v nositelných zařízeních neukládá. Využívá se krátkého číselného kódu, takzvaného „tokenu“, jenž se vystaví pro elektroniku schopnou zprostředkovat platbu. Zabezpečení digitálních plateb tak odpovídá kvalitě platebních karet a jejich elektronických čipů. Tokenizace přináší i více úrovní zabezpečení, číslo platební karty bude nezjistitelné i v momentě uskutečnění transakce v obchodu.



Čtěte také

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí

marketing Slavia pojišťovna uzavřela klíčové partnerství

marketing Richee přináší od prosince nejzajímavější sazbu mezi běžnými účty

marketing Wüstenrot vylepšuje úrokovou sazbu na spořicím účtu s garancí až do konce příštího roku

marketing Běžný účet od CREDITAS úročí 1,5 % a základní služby nabízí zdarma

marketing Fio banka zavádí pásmové úročení a zvyšuje úrokové sazby

marketing Multibankovní aplikace Richee je tu pro všechny, připravila i svůj účet a kartu