Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Muži spoří na penzi v malém rozsahu, rádi by ale měli jednou nadstandardní důchod

Většina českých mužů si na důchod spoří, nicméně jde o poměrně nízké sumy peněz. To se obvykle mění až s pokročilým věkem, kdy se pánové snaží dohnat, co v minulosti „zameškali“. Na tuto problematiku poukázal průzkum ČSOB Penzijní společnosti.

Muži nejčastěji chtějí mít penzi v rozsahu od patnácti tisíc korun měsíčně výše

Více než třetina mužů neví, jak vysoký jednou bude jejich důchod, dalších třicet procent se pak spokojí s částkou mezi 10 a 15 tisíci korunami měsíčně. Čtyři z deseti mužů pak chtějí penzi mezi 15 a 20 tisíci, více peněz by pak rádo vidělo každý měsíc na 32 procent pánů. Podle údajů ČSOB Penzijní společnosti se nemalé procento klientů začne připravovat na penzi, až když jsou od ní vzdáleni jen několik málo let. Největší objem smluv o doplňkovém penzijním spoření založili muži ve věku jednašedesáti let. Šedesátníci si ukládají i vyšší sumy než mladší ročníky.

Více než šedesát procent dotázaných by ale do penze odešlo mezi 60. a 65. rokem, což rozhodně není nereálná představa. Jak naznačují data Českého statistického úřadu, i mladí jsou na tom finančně velmi dobře, mají tedy možnost spořit si vyšší sumy než dříve. Proč si muži zakládají penzijní spoření? Nejčastěji je k tomu vede příspěvek od zaměstnavatele (35 procent respondentů) a od státu (49 procent). Většina českých mužů tak sice penzijní spoření založeno má, ale ukládají si na něj nedostatečné částky. Pro maximální státní příspěvek ve výši 2 760 korun ročně je nutné přispívat tisícovkou měsíčně. To ale dělá podle průzkumu jen něco málo přes pětinu mužů.



Čtěte také

marketing Češi podle průzkumu nevědí, kolik je vhodné odkládat si na penzi

marketing Equa bank zvýhodní úrokové sazby u termínovaných vkladů

marketing Sberbank CZ zlepšuje podmínky u spořicích a termínovaných vkladů

marketing Jak ideálně rozmnožit úspory a kdy odeslat finance na stavební spoření

marketing Každý druhý Čech nechá pod stromečkem hotovost

marketing Až polovina lidí považuje dospělé děti v domácnosti rodičů za rušivý element

marketing Na důchodové spoření může přidat stát i zaměstnavatel. Ale co daně?

marketing Češi začínají spořit na důchod zejména tehdy, když vidí, jak stárnou jejich rodiče