Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Muži spoří na penzi v malém rozsahu, rádi by ale měli jednou nadstandardní důchod

Většina českých mužů si na důchod spoří, nicméně jde o poměrně nízké sumy peněz. To se obvykle mění až s pokročilým věkem, kdy se pánové snaží dohnat, co v minulosti „zameškali“. Na tuto problematiku poukázal průzkum ČSOB Penzijní společnosti.

Muži nejčastěji chtějí mít penzi v rozsahu od patnácti tisíc korun měsíčně výše

Více než třetina mužů neví, jak vysoký jednou bude jejich důchod, dalších třicet procent se pak spokojí s částkou mezi 10 a 15 tisíci korunami měsíčně. Čtyři z deseti mužů pak chtějí penzi mezi 15 a 20 tisíci, více peněz by pak rádo vidělo každý měsíc na 32 procent pánů. Podle údajů ČSOB Penzijní společnosti se nemalé procento klientů začne připravovat na penzi, až když jsou od ní vzdáleni jen několik málo let. Největší objem smluv o doplňkovém penzijním spoření založili muži ve věku jednašedesáti let. Šedesátníci si ukládají i vyšší sumy než mladší ročníky.

Více než šedesát procent dotázaných by ale do penze odešlo mezi 60. a 65. rokem, což rozhodně není nereálná představa. Jak naznačují data Českého statistického úřadu, i mladí jsou na tom finančně velmi dobře, mají tedy možnost spořit si vyšší sumy než dříve. Proč si muži zakládají penzijní spoření? Nejčastěji je k tomu vede příspěvek od zaměstnavatele (35 procent respondentů) a od státu (49 procent). Většina českých mužů tak sice penzijní spoření založeno má, ale ukládají si na něj nedostatečné částky. Pro maximální státní příspěvek ve výši 2 760 korun ročně je nutné přispívat tisícovkou měsíčně. To ale dělá podle průzkumu jen něco málo přes pětinu mužů.



Čtěte také

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření

marketing Wüstenrot Spořicí účet: úroková sazba 1,2 procenta až do poloviny letních prázdnin

marketing Tři pětiny Čechů se považují za domácí kutily

marketing ČS nemovitostní fond i nadále mění své portfolio

marketing Kolik a jak spoří rodiče svým dětem? Aneb z rodného hnízda s penězi do začátku