Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Spořicí účty budou atraktivnější, potrvá to ale několik měsíců

V současnosti jsou úroky na spořicích účtech velmi nízko, vypadá to ale, že trend se v dohledné době změní. Důvody? Ekonomický růst, ale také rostoucí inflace. První dílčí změny by mohly přijít asi za půl roku.

Mnoho lidí čeká, kdy se situace zlepší

„Současnou situaci v oblasti spořicích účtů je možné označit za čekání na nový trend. Konec intervencí České národní banky, rostoucí inflace i prognózy vývoje úrokových sazeb jasně značí, že se úroky na spořicích účtech začnou pozvolna hýbat směrem nahoru. Velmi významným impulsem bude případné zvýšení úrokových sazeb Českou národní bankou. Rostoucí průměrné úročení na spořicích účtech můžeme očekávat v řádu několika měsíců. Osobně tipuji, že navyšování začne zhruba za tři čtvrtě roku,“ dodává k celé věci Lukáš Hendrych z auditorské a poradenské sítě BDO.

Aktuální situace na finančním trhu je jasně daná, prim hrají spíše půjčky a na spoření nezbývá dostatek prostoru. ČNB nově vytiskla poměrně značný objem bankovek, donedávna udržovala uměle kurz koruny, a i díky tomu má česká ekonomika nadbytek finančních prostředků. Češi mají na svých osobních účtech zhruba jeden bilion korun a nemají důvody, aby si půjčovali peníze. Banky mají relativně dostatek prostředků na své aktivity a nežádají si nové a nové vklady. To s sebou přináší i pádný důvod, proč se zatím nezvyšují úrokové sazby spořicích účtů – zkrátka k tomu není vůbec důvod.



Čtěte také

marketing Kolik a jak spoří rodiče svým dětem? Aneb z rodného hnízda s penězi do začátku

marketing Wüstenrot od příštího roku navýší úroky u termínovaného vkladu

marketing Češi podle průzkumu nevědí, kolik je vhodné odkládat si na penzi

marketing Equa bank zvýhodní úrokové sazby u termínovaných vkladů

marketing Sberbank CZ zlepšuje podmínky u spořicích a termínovaných vkladů

marketing Jak ideálně rozmnožit úspory a kdy odeslat finance na stavební spoření

marketing Muži spoří na penzi v malém rozsahu, rádi by ale měli jednou nadstandardní důchod

marketing Každý druhý Čech nechá pod stromečkem hotovost