Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jak ideálně rozmnožit úspory a kdy odeslat finance na stavební spoření

Nejzajímavějším spořicím produktem na trhu je podle Čechů s velkým náskokem stavební spoření. Pokud však nechtějí střadatelé přijít o státní podporu, právě během listopadu a prosince mají nejvyšší čas, aby vložili na účet další prostředky.

Čtyři z deseti dotázaných preferují se vší samozřejmostí stavební spoření

Průzkum agentury SC&C vypověděl jasně, že Češi mají z možností spořicích produktů na trhu nejraději stavební spoření. V tom duchu se vyjádřilo takřka čtyřicet procent dotázaných mezi 25 a 49 lety, na druhém místě se umístilo s větším odstupem důchodové pojištění (16 procent odpovědí), další formy spoření pak už preferuje vždy jen několik málo procent respondentů. Stavební spoření si nakonec sjednala nadpoloviční většina českých domácností středního věku.

Je pravdou, že stavební spoření si sjednávají častěji ženy, rozdíly jsou ale velmi malé. Všechny sledované skupiny však považují právě stavebko za nejzajímavější produkt, a to i přesto, že s vyššími příjmy jeho přitažlivost nesporně klesne. 45 procent respondentů s příjmem do deseti tisíc korun čistého měsíčně považuje stavební spoření za atraktivní, totéž pak platí pro 32 procent těch, jejichž čistý měsíční příjem se pohybuje v rozmezí od 25 do 30 tisícovek.

Státní podpora činí desetinu z uložené částky, s tím, že maximální možný limit je dva tisíce korun ročně. K tomu, aby bylo možné státní podporu maximálně využít, je proto nutné vložit každoročně na účet stavebního spoření dvacet tisíc korun. Kromě státního příspěvku se nabízí i možnost zhodnocení až do výše 3,6 procenta ročně, taková cifra hravě přebije prakticky jakýkoliv termínovaný nebo spořicí účet v bance. Právě bankovní spořicí účet uvedlo v průzkumu jako nejzajímavější pouze šest procent dotázaných, termínovaný vklad skončil v šetření poslední s třemi procenty.



Čtěte také

marketing Češi nedělají rozdíl mezi spořením a investováním, jak ukázal nejnovější průzkum

marketing Creditas opět zvýhodňuje své spořicí účty, úrok dosáhne až na 1,1 % ročně

marketing Wüstenrot zvýhodňuje od 20. srpna své termínované vklady

marketing Češi si největší podíl finančních prostředků ukládají na spořicí účty

marketing ČSOB Penzijní společnost se během června zaměří na naše nejmenší

marketing Wüstenrot se rozhodl zvýhodnit své stavební spoření

marketing Více než třetina Čechů disponuje úsporami nižšími než deset tisíc korun

marketing Když rostou mzdy, je jistě zcela namístě daňově výhodné penzijní spoření