Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Půjčka je řešením pro čtyři pětiny Čechů, neplatí to ale pro dovolené nebo svatby

V určité fázi života by si půjčku sjednalo na 83 % lidí. Jak ukázal průzkum společnosti Cofidis mezi celkem 525 osobami, největší důraz kladou v tomto směru respondenti na dlouhodobé záležitosti. Ženy by řešily modernizaci bydlení, muži by si rádi koupili automobil. Češi by si ale také většinou nepůjčovali například na oblečení, vánoční dárky nebo svatební obřady.

Tehdy by si půjčila peníze maximálně tři procenta respondentů.

Řešení bytové otázky půjčkou preferují i mladší ročníky

Jak ukazuje výsledek průzkumu, Češi si nejraději půjčují na dlouhodobé projekty. V průměru tři z pěti dotázaných by si vzalo půjčku na pořízení nemovitosti nebo modernizaci jejího vybavení. Nejvíce podobné otázky zvažují mladí lidé a páry. Dlouhodobou investicí je i pořízení dopravního prostředku, ať už jde o automobil nebo motocykl. S půjčkou v tomto směru souhlasí na 28 % dotázaných, ve větší míře jsou to muži. Ti souhlasí takřka ve třetině případů, podobně kladné stanovisko ale projevila jen zhruba čtvrtina respondentek. Na koupi auta si pak vůbec nejčastěji půjčují lidé s VŠ vzděláním.

Na třetí příčce je pak zdraví – hradit složitou léčbu nebo operaci skrze půjčku by chtěla pětina lidí, nejčastěji lidé z větších měst, v žebříčku pak dominuje Praha. Podobný názor mají obyvatelé naší metropole i v otázce vzdělávání, úvěr na jazykový kurz by si vzal každý desátý – což je oproti dalším oblastem ČR velmi nadprůměrné číslo. Řada respondentů by ale zvažovala půjčku i v případě náhlých a nečekaných výdajů nebo dlouhodobé finanční tísně. V tomto směru také převládají mladší ročníky se základním vzděláním.



Čtěte také

marketing ČSOB půjčí online během několika okamžiků, žadatel nemusí být klientem

marketing Úrok vám o půjčce nic moc neřekne. Důležité je RPSN!

marketing Equa bank snížila sazby spotřebitelských úvěrů pod pětiprocentní hranici

marketing Půjčka ProBydlení: termín splatnosti tentokrát podle klienta

marketing Online půjčka ihned na účet

marketing Wüstenrot ještě s Půjčkou ProBydlení bez poplatků rozhodně nekončí

marketing Wüstenrot připravil atraktivnější podmínky u Půjčky ProBydlení určené k refinancování

marketing Jak vybrat ideální půjčku? Ušetřit lze tisíce korun za rok